Kızlar 40+1 de gelen mucizem
Son hafta nst de sancılarım düzensiz olduğu için doktorum suni sancıyla normal doğum deneyelim dedi. İlk bebeğim olduğu için çok heyecanlıydım. Ertesi gün sabah yatışım yapıldı. 2 cm açıklıkla 8 de suni sancıya başladık. Nstde sancılarım düzene oturdu. Saat 9 gibi Doğumhane içerisinde yürüyüş yapıyordum. Sonrasında bi ara squat yapmak için çömeldim ve bumm diye bir ses geldi. Suyum gelmeye başladı 🤭😅su gelişinden sonra tabi süreç daha da hızlanmaya başladı. 3-4 cm olmuşum bile. Tekrar nst ye bağlandım her şey iyi giderken sancıyla bebeğin kalp atışları düşmeye başladı. Doktorum sezeryan için ameliyathaneyi hazırlattı ve o sırada muayenede 4-5 cm olmuşum. Sezeryan istemediğim için doktorum bir şans daha verdi. Kalp atışlarının düşmesi için de boynunda kordon olabilir dedi. Her şey çok hızlı ilerliyordu. Suni sancı saat 09:30 gibi kapatıldı. Artık kendi sancılarım gelip gidiyordu. Her sancıyla daha önce çalıştığım nefes tekniklerini uyguladım. Kızlar kesinlikle nefes tekniklerini hamileyken uygulayın çok işe yarıyor. Bir saat sonra muayenem 6-7 cm di. 🙈🙏🏽 Sonra ebeler beni duşa aldı. Duşta pilates yaptım sancıları sakinlikle karşıladım. Her zaman sancıların beni bebeğime daha da yaklaştıracağını düşündüm. Aslında epidural istiyordum ama doktorum bebek iri olduğu için etkili ıkınamama ihtimalim olduğundan epidural önermedi. Sancıları karşılamaya devam ettim. 11:30 gibi duştan çıktım ve 8-9 cm olmuşum bile. Artık etkili ıkınıp bebeğin başını indirmem gerekiyordu. Hiç nefes kaçırmadan her sancıda ıkındım. Başını indirmeye odaklandım. O sırada ebeler ve eşim çok destek oldu. İnsan o noktada yapamayacağını düşünüyor. Sancı geldikçe ağrıdan kıvranıyorsun. Ama eşim sürekli belime masaj yaptı onun sayesinde rahattım. Yaklaşık 45 dk daha odada ıkındım. Sonrasında muayene için doğum salonuna alındım. Veee tam açık olmuşum bile. Sonrasında sadece iki ıkınma ile 12:44 de bebeğim kucağımdaydı 🥺🥰😍bebeğim 4040 gr , 55 cm olarak doğdu. Tüm süreç toplam 5 saat bile sürmedi. Çok ufak bir kesi yapıldı ama o sancılar arasında kesiyi hissetmedim bile. Dikiş esnasında da uyuşturdular. Zaten bebeğe bakmaktan kendi acımı unuttum diyebilirim. 🥰🥺 gerçekten denildiği gibi kucağınıza aldığınız zaman tüm acı son buluyor 🥰😍 normal doğum korkusu olan tüm gebelere sadece pes etmeyin diyorum ve bol bol egzersiz yapın. Özellikle kegel egzersizin 😝 nefes teknikleri ve pilateste yapın tabi 😀 bunlar çok önemliymiş arkadaşlar 😘