gelin, yaklasin birsey anlatacagim.
18 aylik bebe annesi olarak gelecekten geliyorum 😅
basliklariniza goz attim, alisveris onerisi, kiyafet, hastane cikisi, pisik kremi vs meraklariniz var. biz de oyleydik 18 ay once :D
ama deneye yanila ogrendiklerimi paylasmaya geldim.
hastane cikisi denen sey sadece gorsel olarak tatmin ediyor, gerekliligi hic yok.
kiyafet alirken en onemli sey ic etiketindeki kumas icerigi.
pamukludan sasmayin.
elastan, polimer, polyester gördünüz mu kacin.
hava aldirmaz, kizartir, kasindirir, alerji yapar.
kiyafet kaygisindan ziyadez ileride kullanacaginiz seylere yatirim yapin. kiyafetler ilk aylarda birkac giydirmeye kuculuyo zaten.
anne bebek cantasina vereceginiz paraya acimayin, cunku eliniz ayaginiz oluyor. ben yatak da olabilenden alincaya kadar her fiyat yelpazesinden her cesidini kullandim, yatak olabileni aldigimdan beri iste bu dedim. disarda bi yerde, misafirlikte vs uyudugunda icine yatiriyorum, kendisinin oldugunu bildigi icin nerde kullanirsam kullanayim yatma konusunda yerini yadirgamiyor. sonucta bebek arabasinda da uyuyabiliyor ama bebek arabasini herkesin evine sokup acamiyoruz.
reflu yatagi edinin. bayir durusu sayesinde midesi asagida kafasi yukarda kaliyor ve midesindeki sut agzina gelmiyor cocugun. sadece reflulu bebede degil, reflu olmayanda da kullanilmali o.
puset bebek arabasi vs icin sineklik tül alin. lastikli oluyor onlar standart, bebeyi disarda bocekten sinekten koruyor, iciniz rahat oluyor. yaprak maprak dusmuyor kafasina gozune.
pisik olmasin diye her bezde krem surmeyin cocugun hassas poposuna.
sudocrem, pisik olmasi durumunda iyilestirmek icin kullanilir ve cok ise yarar.
bepanthol gibi, sudocreme kiyasla yogunlugu daha az olan bir krem nemlendirmeye yardim eder ama her bezde surmeyin, 8 - 10 bezde bir iyidir. bez aralarinda popoyu havalandirirsaniz, pisik olmaya basladigini gozlemlediginizde ciddiye alip kullandiginiz urunleri (kiyafet kumas icerigi, bez markasi, islak mendil markasi gibi) degistirip hala oluyor mu diye gozlemlerseniz, popoyu islak kapamazsaniz, kimyasala bogmazsaniz poposunu, duzenli nemlendirirseniz pisik problemini besine hassasiyet vs olmadikca yasamazsiniz.
gumus kapak herkesin ihtiyac duydugu birsey de degil, ezbere almayin bencez ihtiyac olursa alirsiniz. sonucta hava aldirmayan birsey ve ici nemli ortam, bakteri olusumuna yatkin. o sebepten gogsunuzu dogal bir yagla (dindistan cevizi gibi) duzenli nemlendirir ve dogru emzirme pozisyonu kullanirsaniz meme ucu yarasi sorunu yasamazsiniz. eger yara oluyorsa , neden yara oldugunun uzerine dusun dogru emzirme yontemini bulana kadar uzerine dusun konunun.
gogus pedi lazim oluyor ilk zaman meme terbiye olup ne kadar sut ureyecegini anlayana kadar biraz fazla fazla olup sizabiliyor.
gogus ucu kremi olarak, iyi bir nemlendirici hem de bebege zararsiz bir secenek olarak lansinoh iyi.
tadimlara baslarken kumasli ve silikon secenegi olan meyve sebze emzikleri ile tanisacaksiniz. daha saglikli geldigi icin kumas olani almistim ama besinler boyuyor ve kiyafetinde bile deterjan kullanmadigim bebeme (granul sabun kullaniyorum) sirf lekesi ciksin diye agzina sokacagi seye deterjana bulamak istemeyip silikona gectim, keske basta bunu alsaydim dedim.
doguma esinizi ne kadar dahil ederseniz kendini o kadar cok takimin icinde goruyor ve bakima destek veriyor. dogumu anne ve bebeye ozel sayip disarda tutarsaniz, bebek sizinmis modu devam ediyor. babayi dahil etmeye ne kadar erjen baslarsaniz, yapabilecegi seyleri denemesine ne kadar firsat verip sorumlulugu bolusurseniz o kadar alisarak gidiyor buna. bebek biraz buyuyunc, oncesinde disarda biraktiginiz adama “biraz da sen yap” dediginizde olmuyor.
- aydan itibaren bebe yatmaz minderi ile oturtmaya basladim, fisher pricenin yuz ustu yatma yastigindan aldim, oyun halisinda onla cok takildi, cok vakit gecirdi.
emzirme yastigi inanilmaz islevsel bir sey.
yan yatma yastigi alin, birbirine bagli iki yastik parcasindan olusuyor. bebegim yanlislikla döndü mu korkusu yasamazsiniz.
osanit dis toplari dis cikarma doneminde cok rahatlatiyor, hem ilac olmayisi ile icimi rahatlatiyor. turkiyede yok, almanyada yasayan tanidiginizdan isteyin gondersin, trendyolda cok pahali oluyo.
osanitin osaflat diye de toplari var, gaz icin cok iyi oluyor.
sut arttirsin diye salak salak seyler icip kilo almayin. bol bol sivi tuketmeye ve bebeginizle temasta olmaya, ten tene degmeye, sut olmasa bile emzik gibi denemesine izin verin. oksitosin salgilarsiniz bebeginizle sakin vakit gecirirken ve siviyi sute ceviren sey de tam olarak oksitosin denen bu hormon zaten.
insanlarin bebek bezi tavsiyelerini ciddiye almayin, bebeginizin cildinin hangisine ne tepki verecegini bilemezsiniz. taşırma konusundaki yorumlara hic bakmayin, dogru beden olcusu ve dogru aralikta degistirip, dogru sekilde baglamaya ragmen sizdiran bez deneyimlemedim, ve piyasadaki cogu bezi kullandim.
sut saklama posedi alin. sutunuz olup da sagamasaniz bile, asla ziyan olmaz. ilerde ek gidaya gectiginde fazla yaptiginiz ona ozel yemegi bolup ustune taroh yazip dondurursunuz, yemek yapayacaginiz gun cocugunuzun ne yiyecegi hazir olur, kafaniz rahat olur.
bir milyon tane biberon aldim ve bineronlara inanilmaz para bayildim ama cocugum hic biberonkullanmadi, hepsini verdim. keske ihtiyac durumuna gore alsaydim dedim. anne memesi ucuna benzer bir tane avent alsaydim her ihtimale karsi, kullanirsa baska alsaydim. ama gidip ne buldumsa hepsini almis bulundum.
emzige de cok para bayildim, ama sadece 30 gun emzik tuttu.
ne aventler, bibsler gozumde bir damla yasla arkadas bebeklerine gitti.
kulaktan, alindan olcen cok pahali ates olcerler aldim ama pilli , koltuk altindan olcen klasik ates olcerle takiliyorum.
cocuk buyudukce oyuncak konusu cok onem kazaniyor, oyuncaklarin islevsel olmasi ve beceri kazandirabilmesi adina hangi yas araligi olduguna onem verin. yoksa tabi ki 9 aylik bebecige barbie versen de kemirir, oynar ama islevsel olmaz.
kanguru yada su adini unuttuğum şal gibi seylerden edinmeniz cok ise yarar. ilk aylarda, hic disari bile cikmasaniz bebegi kendinize baglayip evde birseyler yapabilirsiniz. hem temasiniz onun duygusal gelisimi icin onem tasir hem oksitosin salgilarsiniz hem birseylerle ugrasabilirsiniz.
uzerine binilebilen, bir yerine oturulabilen, itilip cekilebilen oyuncaklara vereceginiz para icinizi acitmasin, islevine gore kullanmasa bile kullanacak bir yontem gelistiriyor kendince.
kazaginizin icine sokup teninizin kokusunu sindirebileceginiz , duz kumas gibi havlu gibi olan uyku arkadaslarindan alip, uyurken yanina koyarsaniz, yanindan kalktiginizda sik sık uyanmak yerine kokunuzu almaya devam edeceginden huzurla uyuyacaktir