hem hikayemi anlatıp hemde eğlenelim istedim . not; yaşarken pek komik değildi 😂
Sene 2019 😅 Demiştim aşırı gecikmeli diye ama . 20. haftamda rahim ağzının kısa olduğunu öğrenmemle aşırı yatmalı kol bacak bel popo uyuşmalı zor bi gebelik geçirdim . doğurana kadar yaklaşık 10 kez aha doğuruyorum diye hastaneye gitmişimdir . ilk gebelik ve üzerine erken doğum riski eklenince , herşeye doğuruyorum sanıyodum . Bir cuma günü kasılmalarım başladı ve artık dedim tamam bu sefer kesin . sancıları evde karşılayayım biraz diyo geç gittim hastaneye . bi korku da sardı tabi . ebelere dedim ben şimdi gideyim pazartesi gelir doğururum hem 1 temmuz güzel tarih dedim . zaten doğurmuyorsun dediler 😂😂 eve döndük . günlerden 1 temmuz pazartesi sabah 8 gibi çişim gelmesi üzerine tuvalete kalktım . ama yapıyorum yapıyorum bitmiyor . başta idrak edemedim . suyum geliyormuş meğer . doktora yazdım . hazırlığını yapıp gel dedi . eşimin iş yeri oldukça uzak . eşimi aradım hemen . ben çıkıyorum hemen annenleri ara gelip alsınlar seni dedi . annemi aradım . arabaları bozulmuş çalışmıyorum . eşimin 1 saat yolu var . hastane de uzak . neyse komşu götürcek. 2 ay önce de onu. karısı doğum yaptı ama onun kendi sancıları gelmişti . bende sancı sıfır . arkadaş diyo emin misin doğuracağına . evet diyprum bu nasıl doğurmak hiçbirşeyin yok diyo . yol boyunca emin misin bak diyor 😂 en son dedim ya suyum geldi suyum illa söyletcen 😂 hastaneye geldik . doktor muayene etti açıklık 1 haftadır zaten 1 cm di . hala 1 cm . suni sancıyla başlatmak zorundayız 24 saat içinde doğumun gerçekleşmesi lazım yoksa bebekte sende enfeksiyon kaparsınız dedi . en korktuğum şeydi suni sancı . o kadar korkunç anlatılıyordu ki . doğumhaneye indim . cuma günü olan ebeler 😂 dedim ben geldiiiim bu sefer gerçekten doğuruyorum . bu kadar da sözünün eri insan görmedik pazartesi gelirim diyip geldin dediler 😅 yaklaşık 500 kağıt imzalatıp hazırlıklarıma başlandı . koca bebek bezini bağladılar , o çirkin geceliği geçirdiler üstüme . damar yolu açıldı . ilk 1 saat falan gidip gelip ebelere salça oldum , bu mu ya suni sancı ne var ki falan diye 😂😂 güldüler sadece . sonra anladım niye güldüklerini . lağman yapıldı . aman bu muydu dedim 😅 cidden bişey yok yani ama . 1 saat sonra artım sancılar vurmaya başladı . adet sancısı gibi olan sancılar artmaya başladı . bu arada çekim olcak diye eşim eve gitti üstünü değiştirmeye . annem odayı süslemek için gitti . giden gelmedi ben kaldım bi başıma . sancıları ayakta karşıladım . 4 cm e toplam 4 saatte falan ulaştım geldiğimde zaten 1 cm di açıklık . 4 cm e kadar ebeler gelip gidp epidural istiyo musun dediler . bu kadar olcaksa sancı dayanırım diyip yolladım hep . 4 cm olunca kapıdan en son getirin o anesteziciyi burayaaaaaa diye bağırdım 😂 4 cm e kadar katlanılabilir gerçekten . özellikle özelde doğum yapıp epidural alacaklar hiç korkmasın . doğumhaneye alındım anestezi uzmanı geldi . sancılarım çok sıktı . dakika başı gelip 10-15 saniye dinlendirip tekrar geliyordu . bence suni sancının olayı bu yada zor dedirten bu . sıklığı fazla oluyor . 15 saniyemiz var dedim sadece kıpırdamadan durabilmem için , doktor bitti bile dedi . hiç birşsy hissetmedim . epidural takıldığında saat 14.40 tı . sancılar çat diye kesildi . Allah bulandan 7 ceddinden razı olsun . oh dinlenicem biraz dedim kiiiii ebe inmeden vi açıklık bakalım mı dedi . bakmasıyla bağırması bir oldu tam açıklık doktoru aratın hemen dedi . saçmalama dedim ebeye nasıl tam açıklık. hiç hazır değildim daha vaktim var sanıyordum . kalbim ağzımın içinde atmaya başladı . acı ağrı sıfır , ama karnınızın kasılmasını hissediyorsunuz . kasılma gelince ıkın dediler . doktor içeri ışık hızıyla giyip oturdu direkt . o arada eşim geldi sağolsun ! tam bu çocuğun babası nerde diye bağırıyordum . bikaç kez ıkındım olmadı . bu arada en son eşimin elini tutuyodum . bi baktım kocam karşıda doktorun arkasında . kafamı çevirip elime baktım elimi tutan kim diye ebe ! ne ara elimi bırakmış karşıya geçmiş doğum izlemeye o kısım yok bende . kocam tam bir ruh hastası büyük bir zevkle doğumu izledi 😅 bikaç kez daha ıkındım fakat çok başarılı olamamış olucam ki müdahale gerekti . 2 ebe karnıma bastırdı . doktor kesi atmış ,haberim bile yok o kadar ki anlamadım . epiduralden 6 dk sonra minnak bey kucağımdaydı . sonra tabi ben plesenta telaşına düştüm o nasıl çıkcak canım acıyacak mı diye . böyle bi rahatlama yok arkadaşlar . zaten gelmiş aşağı kadar doktor kordondan tutup çekti . ömrümde böyle bi rahatlama hissi hiç yaşamadım . diyorlar ya hani yeniden dünyaya geldim sanki tam olarak öyle bişeydi . hafifledim huzur buldum . dikişi sormayın . o kısım eğlenceli değil pek :) Rabbim herkese dikişsiz doğum nasip etsin diyerek sonlandırıyorum . soru sormak isteyenler buyursun :)