Beboicinburdayim benim oğlum 2-3 hafta öndeydi tümüyle takiplerde. Hiç sormadım kilosunuda boyunuda sadece önce olduğunu söylerdi doktor merak etmedim ancak 38. Haftada bebek 4 kiloyu geçmiş bunu söyleyince durum belli oldu sezaryen olunacak. Onun dışında bir şey yok şeker vs çok araştırdık şükür çıkmadı aile boyu genetik bir durum iri bebek doğurmak. Bebeklerin büyüme eğrileri kendine hastır doğduğunda bir persentil eğrileri vardır ve iki yıl boyunca bu eğriden sapmaması gerekir. İki yılın sonunda çocuğun kalıtımsal yapısı ortaya çıkar yani dev olmaz kabaca tabirle boy ve kilosu geriden gelen bebek normale ulaşmak için daha hızlı büyür boy kilosu yüksek olan bebek belli bir süre sonra büyümesi yavaşlar ve hatta durur inşallah açıklamayı becerebilmişimdir 🤩unutmadan söyleyeyim gerçek örnekten gitmek gerekirse oğlum şuan 21 aylık yaşıtlarıyla tamamen aynı gelişimi 9-10 aylıkken iki yaş kıyafetleri alırdım şimdi hala aynı kıyafetleri giyiyor insan vücudu gerçekten harika bir makine. not: çocuk gelişimciden sevgi ve saygılar 🎩