Aybukemoms canım içini ferah tut ben çok Kalaba ve kadın yaşıt kuzenimin çok olduğu bir sulelede yasiyorum.Bebeklerimiz hep yaşıt,benim bebeğim 1 yaşına geldi diğerlerine göre geç yürüdü diye hep kıyaslandı,2.5 yaşına geldi anne,baba,dede gibi basit kelimeler kullanıyordu sadece ve herkez çocuğa otizm,zeka geriliği damgası vurdu,çocuğu oyun gruplarına başlattım,oradaki öğretmen çocuğunuz alakasız gülüyor,ilgi dağınıklığı var,beklediğim gibi konuşmuyor otizmden şüphe ettiniz mi diye uyarıda bulundu,tabi ben yine kötü oldum gerçi sonra oradaki psikolog falan çok kızdı öğretmene bizimle paylasmaliydiniz bu çocuk sadece ekrana çok alışmış,sanal ve gerçeği ayırt edemiyor,ilgiye gelince 2.5 yaşındaki çocuğun bir etkinlige ilgisi en fazla 5 dk gibi sözlerle öğretmenin canına okudular,3 yaşında cis bıraktık bu kez geç kaldı dediler ,malesef herkez bu konularda o kadar eğitimli ki geç konuşan çocuk gören herkez pat diye çocuk otizm mi,ben bu konularda egitimliyim bilirim diye soruyor.Sonunda uykusuz geceler yerine yüzleşmeye karar verdim,çocuk uzmanına gittim.cocukla doktor vakit geçirdi,sonra kesinlikle otizm,zeka gelişim geriliği yok dedi.Her çocuğun gelişimi farklıdır,konuşmada ekran,gen,yaşam şekli çok önemlidir.Ailenizde geç konuşan biri varsa çocukta bu olabilir,çocuk pandemi falan dolayısıyla sosyallesemeyip çizgi film izliyorsa büyük etkisi olabilir,çocuk inatlasabilir,korkabilir,büyümeyi red edebilir….bir sürü şey sogledi ve bunların normal olduğunu oyun gruplarına veya kreşe devam etmemizi önerdi,dudaklarının kenarına çikolata sürüp dilini dudaklarında cevirmesini o şekilde yalatmamizi istedi,sakız önerdi.Yani kısacası çiş,yürüme,konuşma,anlama…birçok özelliğin her çocukta farklı olup biri bunu erken yaptı çok zeki diğerinde zeka bozukluğu var bilincinin kesinlikle yanlış olduğunu sogledi,ve bu şüphelerin,konuşmaların,kıyaslamalar in ASLA çocuğun yanında konusulmamasi gerektiğini sogledi çünkü aslında anladıklarını sadece kendilerini ifade edemedikleri için yetersiz görüp daha çok içe kapanıp konuşmayı red edeceklerini sogledi,canım uzun oldu ama kusura bakma başımdan böğle geçti ilk çocukta için rahat olsun kimseye kulak asma en güzel zamanlarının tadını çıkart👍