Merhaba kızlar
22 haftalarda plesantanin aşağıda olduğunu öğrenmiştim. 30. Haftada yukarı çıkma ihtimali var demişlerdi. 30. Haftada Dr a gittiğimde herşeyin normal göründüğünü plesantanin yerine geçtiğini soylediler. Benimki uterusa 2 cm yakinliktaydi yani yapışıklık degildi.
Doğum için Dr değişikliği yaptım ve özel bir hastaneyle anlasmistim. 38+3 un son haftası bebeğimin kasılıp kaldığını,taş gibi olduğunu,hareketlerinin yavaşladığını,bazen çok sert ve cam yakıcı olduğu hakkında bir sürü post acmisimdir. Yani son dönem bebek bana rahatsızlık vermeye başlamıştı. Biran önce doğurmak istiyordum. O taş gibi olduğunda derim sertlesip patliyacak gibi oluyordu.
34+3 ten birkaç gün önce regl sancısı gibi sancılarım oluyordu hafiften. 34+3 pazar sabahi eşimle kayinvalidemlere gittik bütün gün karnım taş gibi sertleşti canım yaniyordu bir yandan belden vuran hafif bir regl sancısı. Ordan çıktık civile gittik sonra yemek yemeğe derken akşam oldu. Eşime hastaneye mi gitsek falan dedim. Ancak birkaç gün önce nst girmistim sancım vs yoktu. Gidip gitmemek arasında kaldım. Eşim ben sana bir masaj yaparım biraz uyursun geçmezse gideriz dedi. Eve geldik masajdan sonra uyudum. 2 saatlik uykudan sorna lavobaya kalktım. 2 3 damla kan vardı. Nişanım geldi diye eşime haber verdim. Sonra duşa girdim eşyaları toparladık. Doğum hemen başlamaz diye yavaş davranmaya panik yapmamaya calistim. Aslında ne kadar yalnıs yapmışım.
Hastaneye gittik ama eşime diyorumki şimdi bir nst çekip eve yolliyacaklar. Biz doğum için geldik ama bugün doğurmayacagim. Nst çekildi. Görevli kız sancin yok denecek kadar az zaten bu haftalarda normal doğuma benzemiyor dedi. Kanama olduğundan emin misin gibi şeyler söyledi. Birde alttan muayene yapalım dediler. Yaşlı bir ebe geldi alttan muayene mi yaptı ve kanım regl kanaması gibi gelmeye başladı. Kadın sok olmuş gibiydi.
Niye dediğimde kem kum yaptı bir cevap veremedi. Doktorumla konuşmuşlar. Dr plesantadan şüphelendiğini söylemiş. Apar topar doğumhane hazırlandı 7 ünite kan,ameliyat prosedürleri vs hepsi 10 dk surmemistir. Pazar gecesi Dr cikip geldi 15 dk icinde. Ve ben yarım saatte spinal sezaryene alindim. 10 dk içinde meleğimin sesini duydum çok şükür…
Diyeceğim şu ki herkesin doğumu farklı doğum başlayınca sakin olun duş alın ,ağrılarınızi evde yaşayın diyorlar ya bence bu herkes için geçerli değil. Benim hayatıma mal olabilirdi çok daha fazla kan kaybım olabilirdi. Zaten doktorum bebeğin kakasını yaptığını strese girdiğini,eğer 10 dk geç kalsam kanamanın çok daha büyük boyutlara ulaşabileceğini söyledi.
Birde plesanta previa yada plesanta yakınlığı yasayan arkadaşlara tavsiyem:
❤️Evinize yakın bir hastane seçin
❤️Bir anormallik sezdiginizde doktora gidin mutlaka
❤️Doğum başladığında evde vakit kaybetmeyin
İşinde iyi bir doktor tercihi yapın ..