Kenanizm18
@pamuk_anne
1 ay önce epidural normal doğum yaptım.
4-5 cm açılmadan sonra yapılıyor sanırım. Ben 7 cm açıklık ile yaptırdım, öyle bi niyetim yoktu ama kasılmalar zorlamaya başlayınca yapılmasını talep ettim. 20 dk içerisinde etkisini tamamen gösteriyor ve tüm ağrı sızı kesiliyor. Fakat bebeğin çıkış anında tekrar kasılmaları biraz hissediyorsunuz ki ıkınabilesiniz, bu da olması gereken zaten. Yani hissedilen tek şey bebeği ittirmek ıkınma isteği ağrı sızı yok. Doğumdan sonra bel ağrısı yaşayan da var yaşamayan da var yan etkileri arasında var ama yarar/zarar karşılaştırması yapıldığında kesinlikle azıcık bel ağrısına da katlanılır diye düşünüyorum, ha bende olmadı bu arada. Doğum gerçekleştikten 5 dk sonra bebeğimi kucağıma kendim alıp odama kendim çıktım, hatta hemşire beni yürütmeye geldiğinde ben bebeği uyutup ayaklanmıştım bile.
Epidural kesinlikle öneriyorum özetle.