Merhaba arkadaşlar, post uzun olacak tecrübe ve tavsiyelerimi paylaşıcam. (Spinal Sezaryen)
34+4 hafta da şehir dışında bir özel hastaneye gittim kontrol amaçlı, olduğumuz yerde sadece tek devlet hastanesi var ve muayeneler 5 dk bile sürmüyor, bir hafta önce de muayene olmuştum her şey yolunda demişti doktor. Ben sezaryen doğum yapmak istediğim için başka il de doktor ile tanışmaya ve takibe başlamaya gitmiştim ki tanışmamız ile bebeğimin boynuna kordon dolandıgini öğrenmem bir oldu. Radyologa da yönlendirme yapıldı.3 tur Kordon dolanması farkedildi. Doktor ihtimalleri anlattı 4 kere girdik çıktık yanına ve en son acil sezaryen kararı aldık. Yatışim yapıldı gece 2 kez ciğer geliştirici igne vuruldu ve ertesi sabah sezaryen ile bebeğim doğdu. Şu an kuvozde inşallah çok daha iyi olur. Solunum sıkıntısı ve enfeksiyon var malesef okuyanların duasını bekleriz 🤲🙏
Tavsiyeler:
- İdrar yolu enfeksiyonum enfeksiyonunuzu önemseyin, doktora güvenin ve mutlaka tedavi olun.
- Hareket azlığı, pasif hareketler, karında sertleşme gibi durumları önemseyin ve mutlaka doktora gözükün burda çok soruluyor ve ben de iki gün bu belirtiler vardı.
- Hastane çantanız hazır olsun, içine refakatçi için de malzeme mutlaka bırakın.
- Sezaryenden korkmayın sakinlik çok önemli, ben çok ağladım strese girdim ama beni çok sakinlestirdiler ,ilgilendiler. Sonda kesinlikle can acıtan bir olay değil. Sezaryenden sonra yürümek çok önemli.
- Çok dua edin Allah büyüktür. Bebeğim için ve benim için de bildiğiniz duaları okursanız hediye ederseniz sevinirim, onu çok özledim kuvozde inşallah sağlıkla kavuşuruz. (Amin)
- Gümüş kapak, süt sağma makinesi, göğüs kremi benim kurtarıcım oldu. Depend 80 kilo ile xl giydim çok rahat oldu.
Not: Şehir dışında muayeneye gidenler her gidişinde imkanı varsa çantalarını yanlarında bulundursunlar iyi ki götürmüştüm. Kafamı toparlayarak bu kadar yazabildim.