Kizlar bu gonderimi fetal dna yada nifty yaptirip kotu sonuc alanlara umut acanlara yonelik paylasiyorum.
Ben yurt disinda yasiyorum burda 12. Hafta da standart bi sekilde anneden kan alinarak bebekte down sendrom olup olmadigi ve cinsiyetini ogrenebiliyoruz.
Ve bu test bana da yapildi. Test bana 49% down sendrom dedi. Ve bu test %99 guvenilir. Turkiye de bu testi parayla yaklasik 3000-3500 arasi yapiyorlarmis. Su an doktorlarin nerdeyse hepSi bu teste cok guveniyor. Benim ultrasonlarimda hic bisey cikmadi hersey normaldi.
Ve gittigim doktorlar aldirsan iyi olur buyumeden filan dediler ama onun oncesinde amniyosentez yaptir garanti olsun dediler. Pazartesi gunu amniyosentez yapildi. Bugun sonuclar geldi ve bebegim down sendrom filan degilmis. Doktorum sasirdi nasil olurda nifty test yanlis cikabilir diye.
Amniyosentez yaptirdiigima pisman degilim icimde hep bir suphe olacakti maalesef ve diger gunler zehir olarak gececekti, simdi cok sukur emin bir sekilde bebegim iyi diyebiliyorum..
amniyosentez evet dusuk riski var ama yapan kisi isin ustasi olduktan sonra hic bir sikinti cikmiyor.
Down sendrom riskli cikan anneler hic uzulmesin bu konuda ultrason da cok onemli..