Demir Merhaba anneler☺️ Bende kavuştum evladıma şükürler olsun...🤲🏻 08.08 tarihinde bebeğimin gelmesini çok istemiştim ama 37+6 haftada olacağım için tabi ki erken diye olmayacaktı...güya!Spinal sezaryen ile ayın 18 için doğuma doktorumla karar vermiştik benim tercihimdi bazı sağlıksal sorunlardan dolayı.Ama nerden bilebilirdim ki spinalden sonra pişman olup bin defa normal doğum yapmış kadar olduğumu🙈 7 ağustos günü her zaman ki akıntımdan farklı bir renk geldi görür görmez birşeylerin tuhaflaştığını anlamıştım.Nişan değildi hardal renginde bir akıntı.İçim pır pır oldu her an tetikteydim artık derken peşine çok geçmeden koyu kahve akıntım geldi hem de bayağı fazla içinde kanlı sümüksü nişan denilen akıntı.Şok oldum! Panikledim aşırı heyecan yaptım.Doktorumu aradım tamam normal beklediğimiz birşeydi zaten seninle bunları konuşmuştuk dedi.Sancım olmadığı için hastaneye gitmemi gerek görmedi.Önemli olanın bebek hareketleri olduğunu söyledi.Benim sıpacığımın sağı soluda hiç belli olmadığı için azalıp değişkenlik gösterdiğini hiç anlayamıyordum.Yani bir gün karnımda düz duvara tırmanan haylaz diğer gün tembel tavuk olabiliyordu. Neyse sabahı zor ettim tabi,nişanımda hala gelmeye devam ediyor😒Gittik doktora,herşey yolunda suyum iyi bebeğimin durumu keyfi iyi.Doktorum istersen gelmişken alalım elime yapışmaz bugünü kaçırma dedi 08 i istediğimi bildiği için:)) tabi ki istemedim onun benimle kaldığı her an çok kıymetli çünkü. Doktorda iken zerre sancım kasılmam yoktu fakat eve geldiğimde ufak ufak belime adet sancıları girmeye başladı.Düzensiz olduğu için dikkate almadım ama artık doğumumun çok yakında olduğunun sinyalini almaya başlamıştım.Akşama doğru sancılarım sıklaştı düzenli olarak 5-7 dakikada bir gelmeye başladı.Bazen şiddetli bazen hafif hafif ama sadece belime giriyordu ağrı.Doktorum nasıl olsa spinal olacaksın öyle 5 dakikada bir sancılanmayı bekleme kendini o sıkıntıya sokma demişti.Ama ben nedense yinede direniyordum.Sonra düşündüm akşamdan sabaha bu sancılarla iş normal doğuma giderse diye.Nöbetçi doktor muaynede rahim ağzımın açılmaya başladığını söyledi şok oldum öğlen hiçbir şeyim yoktu çünkü. Aç mısın tok musun diye sordu.Dedim gelmeden önce korka korka tıka basa yemek yedim🙈sorun değil serumla boşaltım yaparız 1,2 saatede doğuma alırım dedi.Beni şaşkın görünce rahatlattı ameliyathanenin ne kadar eğlenceli olduğunu o anın tadını çıkarmam gerektiğini söyledi.Hem şaşkınlık,hem mutluluk,heyecan birbirine girdi resmen durum leyla oldu:)) Neyse gelelim sona😇 Serumum takıldı,sondayı kesinlikle uyuştuktan sonra istediğimi söyledim ki iyi ki öyle istemişim ona rağmen çok fazla rahatsız ediciydi.Hazırlanıp o sedyeye yatıp ameliyathanenin yolunu tutarken tüm duygular girdi birbirine.Ağlamadım nedense sadece bebeğimle aynı bedende iki can olarak çıktığımız bu yolun sonuna geldiğimiz için aşırı hüzünlendim.Çünkü ben hamileliğimi onu içimde taşımayı çok sevmiştim.. 08.08 de 23:50 de bebeğime kavuştum.Aklıma karnımdan çıkarken ilk sesi geldiğinde hala deli gibi heyecanlanıyorum.ilk görüntü yanağıma koyduklarında ki ten teması anlatılmıyor kelimelerle mümkün değil.Rabbim hepinize yaşatsın... Ameliyat kısmını anlatmıyorum kimse etkilenmesin diye çünkü benim umduğum beklediğim gibi bir spinal sezaryen olmadı.Sonrası daha kötüydü.Sadece çok önemli bir tavsiyem var sizlere! Ayaklarınız hislenmeye başladıktan sonra bile idrarınızın geldiğini hissetmeyebiliyorsunuz.Sakın yok diyerek tuvalete gitmemezlik yapmayın benim gibi.En son uyutun beni diye haykırarak ağladığımı biliyorum ölücem sandım berbattı yaşadığım acı. Bebeğimin işitme testi için doktor gelmişti odaya beni öyle acılar içinde kıvranarak görürken oğlumu muayne bile edemedi hemşirelere ebelere kızdı neden bakmıyorsunuz diye.Sonunda ebe geldi muayne etti ve bana idrarımı yapıp yapmadığımı sordu.Sonda çıkarıldıktan sonra yapmadığımı söyledim aldı götürdü kendi oturttu beni wc ye.Gerçekten nasıl anlamamışım hayret idrarımı yaparken vajinada çektiğim o dehşet sancı yavaş yavaş gitti kuş gibi oldum.Mesanem patlamak üzereymiş🤦🏻♀️ Hemşireler normal demişti halbu ki! Bunu atlattık şükür tabi sonra gaz sancıları başladı.Her ne kadar hemen çıkarabilsemde gün boyu devam etti yani bir kere çıkarmak yetmeyebiliyor🙈 İlk kalkış dışında gerisi kolay.Ben hızlı davranmışım midem çok bulandı hemen oturmak zorunda kaldım.Hemşireler beni mıymıntı nazlı sanmış öyle bir anda ayaklanınca şaşırdılar:) Bugün evimizde 6. günümüz şu an kucağımda emziriyorum🙏🏻 resmen rüyada gibiyim.Sanki bundan önce yokmuşum gibi..Bakmaya doyamadığım bir meleğim var artık,en güzel emanetim💙🤲🏻 Hepiniz sağlıkla kavuşun yavrularınıza inşallah. 📌 Bu arada silverette gümüş kapaklardan kullanıyorum eğer o olmasaydı ne yaparmışım bilmiyorum.Kesinlikle tavsiyemdir. Elektronik göğüs pompası olarak wee baby aldım öneri üzerine ama ben memnun kalmadım.Mastit oldum ve boşaltım sağlayamadı dün akşam kan sağdıktan sonra vedalaştım onunla. Madela’yı denedim wee baby dan pek bir farkı yoktu onunda.Hasteneye gidip kuvvetli sağım gücü olan makinayı denedim ve inanamadım medical bir ürün 1 aylık kiraladık bile. Son tavsiyem sakın yatmayın ne kadar hareket o kadar toparlanma süreci. 4.Günümde ev bile süpürdüm bu sayede şimdi çok daha iyiyim. Şu an için aklıma gelen bunlar sormak istediklerinizi tecrübe edindiğimce cevaplarım.☺️👋🏻
AselNida Demir ben genel anestezi ile doğum yaptım ilk 10 gün yürümekte yatmakta hareket etmekte zorlandım nası 4. Gün ev süpürdünüz ya maşallah okuyorum böyle sezeryan olup hemen ayağa kalkanları kendimi sınıyorum 🤪 Rabbim daha iyi etsin bebişinizle sağlıklı huzurlu yıllarınız olsun 💕
Aysetnj Demir idrar kismini anlayamadim🤔 ne zman gitmeniz gerekiyordu gitmediniz mi falan orasini anlayamadim?
Demir AselNida Bende kendimi şaşırttım kesin hemen hareketlenemem diye düşünüyordum bugün dikişlerimi aldırdıktan sonra evimin komple genel temizliğini bile yaptım🙈 Bende size evladınızla güzel bir ömür dilerim🙏🏻♥️
Narin Yaa çok güzel😍 Sağlıkla büyüsün inşallah.Bende spinal olacağım kesme işleminimi hissettiniz yoksa?
Poncikbitanne Anlamadığım bişey var ayaklarınız tam uyuşmadan mı ameliyat oldu neden bayıltın beni diye bağırdınız en korktum olay kesilirken hissetmek o yüzden soruyorum
Demir Poncikbitanne Hayır tabiki de tamamen uyuştu belden aşağısı.Benim yaşadığım durum ameliyat sonrasıydı.Hislenme başladıktan sonra.
Demir Aysetnj Sonda çıkarıldığı vakitlerde ayaklarım hislenmeye başlamıştı ona istinaden yeniden takmadılar.Fakat ben idrarımın geldiğini anlamadım.Uyuşma tam geçmediği için.O yüzden bu sıkıntıyı yaşadım.Sizlerde tamamen hislenmeyi beklemeden idrarınızı yapın yani:)
AselNida Demir maşallah maşallah.. demeyin kimseye nazara inanırım ben.. herkesin iyileşme süreci farklı demekki benim 2. Sezeryanımdı belki ondan çok zorlandım ama geçti gitti. Teşekkür ederiz Rabbim kimsenin ağzının tadını bozmasın
Pinkmom Bende epidural oldum sonrası sıkıntlı geçti ama hemen atlatılıor dediğiniz gibi hareket çok önemli.Silver kapak düşünüodum instagramdan mı sipariş ettiniz? Bu arada güle güle büyütün bebeğinizi💞💞
Demir Pinkmom Teşekkür ederim,sizde sağlıkla büyütün inşallah☺️Evet instagramdan sipariş verdim ertesi gün hemen geldi.İmkanınız varsa eğer kesinlikle alın derim.