Clostiridium kundak yarim kundak yaoilmali. ilk 3 ay bebeklerin bilinçli motor kontrolleri yoktur refleks vardır ve sürekli aniden sicrar titrer korkar onu engellemek adına birde anne karnı sıkışık bir ortam olduğu için kundak yapinca kendini güvende hisseder ve sakinleşirler. bacakta yapılan kundakda bebeğin kalca cikigi riski artar uzmanlar bebekleri duzleyip tam kundak yapılmamasını surekli söyler. ablam ilk cocuk zamanında hep düz tam kundak yapılmış 1 yaşına geldiğinde qksayarqk yürüyormuş koye bir dr akraba gelmiş ablamı gorunce bu çocuğu doktora götürün kalca cikigi var bu çocuğun demiş götürmüşler ablam ameliyat olmuş 2 yaşına kadar çok zorluk çekmişler dr tam kundak yapıldığı icin olduğunu söylemiş annem sonraki çocuklarıma hic kundak yapmadık cok korktum diyor. ablam 40 yaşına geldi hala hızlı yürüyemez yürürsen bir.bacagi aksar. Ben dogdugunda başladım 4 aya kadar kundak yaptim.ama 3.aydan snra kundagi gün gyn gevseterek bırakmak lazım akundaga alisan bebek bırakamıyor. alismayan bebekte kundak yaoinca huzursuz oluyor. doğar doğmaz yaomak lazim