Ysmn__ araştırırken buldum bak.
oksitosin hormonu üzerine, meme ucu uyarılmasıyla salgılanması ve doğumu tetikleme potansiyeli hakkında yapılmış tıbbi araştırmaları okumuştum. Vardığım sonuç oldukça cesaret vericiydi. Emzirme sırasında daha az oksitosin salgılanıyordu ve gebelik boyunca rahim, oksitosine “duyarsız” hale geliyordu. Bir çalışma, yüksek dozda sentetik oksitosin (Pitosin) verildiğinde bile, doğum zamanı gelmemişse kasılmaların başlamadığını ortaya çıkardı (Kimura ve ark. 1996). Benzer şekilde yaygın inanış olan cinsel ilişki doğumu başlatır fikri de bir kenara atıldı, doğum zamanı gelmiş kadınlar için bile (Tan ve ark. 2006).
Baya araştırma yapılmış emzirmek erken doğum sebebi değilmiş. Off bıraktırmamak için kendimi oyalıyorum.