Selamın aleyküm. Öncelikle burada olup belki benimle aynı sıkıntıyı yaşayan kardeşler varsa onlara bi nebze umut olsun diye yazıyorum. Ben hamileliğimin 20.haftasında rutin kontrolüne gittiğimde doktor bebeğin ciğerinin etrafında sıvı birikimi var bu benim alanım değil hemen bi perinatoloji uzmanına gözükmelisin dedi. Sıvı artarsa bebeğin ciğeri işlevini göremez falan dedi. Tabi biz aşırı korktuk. Bursa şehir hastanesinde perinatoloji uzmanına gittik. O dedi ki ciğerinin etrafında sıvı var, kafası,burnu haftasına göre küçük ve kalp odacığının birinde parlaklık gözüküyor. Tabi ben yıkıldım, yani ne demek bunlar dedim bebek yüksek riskli Down sendromu veya başka ciddi bi hastalığı var amniyosentez öneririm dedi. Ama asla olumlu konuşmadı bebek hasta olmayadabilir demedi . Eşimle düşündük çok riskli olduğu için sıvıyı vermek istemedik, zaten ben 2 li 3 lü taramaları yaptırmamıştım bebeğimi aldırmayı düşünmediğimden. Sonrasında doktora sıvıyı vermek istemiyorum dedim. Aldırmak istemiyorsunuz anladım ama belki ne olduğunu öğrenirsek anne karnında müdahale edip ciğerinin etrafındaki sıvıyı alırız dedi. Bende aynı gün belki bebeğime bi umut olur diye amniyon sıvısını verdim. Tabi psikolojik olarak çökmüştük. Sonra daha zoru sonuçları beklemek oldu. İlk hızlı sonuç 14 günde çıkıyor, diğeri bir ayda. İlk hızlı sonuçlara kadar ağlayıp , dua edip rabbimize sığındık, Tabi beklemek aşırı zordu. İlk sonuçlar temiz çıktı çok şükür ama benim diğer sonucu beklemeye tahammülüm kalmamıştı. Bursada ki en iyi perinatologları araştırdık ve acıbadem de Doç Dr. Mehmet Özgür Akkurt beyefendiye randevu aldık. Detaylı ultrason yaptı ve bebeğin hiç bişeyinin olmadığını tam tersi herşeyin çok yolunda olduğunu söyledi, korkmana gerek yok dedi beni aşırı rahatlattı şehir hastanesindeki doktorun aksine. Ben bu sayede içim hala tam manasıyla mutmain olmasa da rahat bekledim. Ve kesin sonuçlarda iyi çıktı çok şükür. Sonra hayat hastanesinde kendi doktoruma gittim ve o da herşey yolunda dedi. Ama çok zorlu bi süreçti. Tek tavsiyem tek doktorla kalmayın, muhakkak alanında daha uzman birine gidin. Şuan 28+3 haftalık hamileyim ve rabbim nasip ederse bi kızımız olacak. Allah hepimizin evladını sağ salim kucağına almasını nasip etsin🤲🤲