Merhabalar,hamilelik sürecinde muhtemelen hepiniz gibi ben de burada bir çok şey araştırdım.Okuduğum bazı şeyler beni rahatlattı bazıları korkuttu ama yine de özellikle son zamanlarda doğum hikayeleri okumayı durduramıyordum🙈 O nedenle benden sonrakilere faydalı olacağını düşündüğüm için kendi doğum hikayemi paylaşmak istedim 😌
İlk olarak ben hep normal doğum istiyordum ona göre hazırlıklar yaptım hepsinden bahsedeceğim; bebeğimin kilosu duruşu çatı muayenesi vs hepsi normal doğuma uygundu fakat bebeğim son ana kadar kanala inmemişti bunu son günler çok kafama taktığım için özellikle belirtiyorum böyle bir durumunuz varsa umutsuzluğa kapılmayın tabi Allah bilir ama benim bebeğim suyum ve sancılarım geldikten sonra kanala indi🙏🏻
39+5 te hiç bir belirtim yokken rutin doktor kontrolüne gittiğimde alttan muayene ile 2 cm açıklığım ve rahim ağzımda yumuşama olduğunu öğrendik.Doktor biraz uyarıcı bir muayene yaptığını söyleyip eve gönderdi 40a kadar belirtim olmazsa suni sancı verecekti.Doktordan çıkınca eşimle uzun bir yürüyüş yaptık eve dönünce de pilates topunda kendimce hareketler yapıp dinlenmeye geçtim akşam 22.00civarı tuvalate gittiğimde içimden pıt diye bir ses geldi ve suyum sızmaya başladı(su olduğu çok net anlaşılıyor) Ardından hazırlanıp hastane geçtik o esnada ufak ufak sancılar başladı şiddetli adet sancısı gibiydi ama dayanılmayacak asla değil ki canım çok tatlıdır.Ardından ebe baktı ve açıklık 2 cm dedi biraz moralim bozuldu çünkü sancım varken açıklığın artmaması beni korkutuyordu bebek de kanalda değildi dediğim gibi.Sonra doktorum geldi o da baktı ve 4 cm olmuş dedi biraz içim rahatladı ama hep kafamda ya kanala inmezse korkusu😬 yarım saat sonra epidural takıldı ve 8 cm e kadar hiç bir acı hissetmeden laylaylom geçirdi Allahım doğum ne kadar kolay bir şeymiş derken esas olay başladı😅 Epiduralin etkisi geçti sancılar aşırı artmıştı çok zorluyordu yalvar yakar yarım doz daha epidural aldım birazcık hafifletti doğumhaneye geçtik bebeğin kafası neredeyse gelmiş dediler doktoru çağırdılar ıkın diyorlar ama o heyecan korku ve acıyla ıkınmak ne mümkün hep sancılarım zorluğu anlatılıyor ama bence ıkınma kısmı kesinlikle çok daha zor😬 tam bir kaos doktor hadi diyor ebe bağırıyor ben yapamıyorum diye bağırıyorum eşim yanımda yaparsın diye bağırıyor😅 normalde çok sakin ve çekingen bir yapım olmasına rağmen çığlık çığlığa inlettim ortalığı hala utanıyorum🙈 tabi ben kontrolümü kaybedip ıkınamadığım için doktor kesi atarak ve ebe yukarıdan ittirerek doğum oldu🐣 bolca da dikişim oldu sayısını sormaya korktum☹️ Ama dediğim gibi biraz da benim eksikliğim sakin kalıp güzel ıkındaydım daha rahat olurdu tabi.Şuan çokça dikiş ağrısı çekiyorum.
Her şeye rağmen çok şükür normal doğumla sağlıkla kavuştuk oğluşla darısı isteyen herkesin başına🥰 Doğumun başlamasını tetiklemek için yaptıklarım ise;
-Ahududu yaprağı çayı
-Hurma ve ananas
-korunmasız ilişki
-yürüyüş-merdiven çıkma-pilates topunda hareket
-YouTubedaki meşhur doğum başlatma videosu
-Dua ve hayırlısını dilemek😌
Lütfen bunların hepsini doktorunuza danışarak uygulayın ters etki de yapabilir durumunuza göre.
İşte bizim hikayemiz de böyleydi umuyorum birilerine yardımcı olur yazma amacım buydu herkese sevgiler💙