aysemnur06 canım benim ilk gebeliğimde de oldu şuanda da var malesef . rahim ağzının kısa olması demek erken haftalarda eğer öneml alınmazsa düşüğe sebep oluyor , ileriki zamanlarda bebek yaşam sınırına ulaşmadıysa geç düşük deniyor yani ölü doğum gerçekleşiyor , yaşam sınırından sonra ise erken doğuma sebep oluyor . rahim ağzı ne kadar kısalırsa o kadar bebek aşağı iniyor demek kabaca . siz telaş yapmayın zaten 34 haftaya gelmişsiniz . 2 hafta en azından hiçbir iş yapmayın , hiçbişey kaldırmayın sadece uzanın mümkünse tuvalet dışında kalmayın . ayakta uzun süre kalmayın kesinlikle . yürüyüş yapmayın . bunlar rahim ağzını daha kısaltan şeyler . ve ilişkiye kesinlikle girmeyin . 2 hafta bunlara dikkat ederseniz zaten 36 haftalık olcak o da zaten normal doğum zamanı olarak karşılanıyor . yani doktorunuzun vermesi lazımdı size bu bilgileri ama ……. 2. gebeliğimde de yaşadığım için konuya hakimim o yüzden bildiklerimi aktarmak istedim