@burcural1 yani keske actirma falan yaptirmayip bitkiselle boyasaydiniz. Bitkisellerde evet %100 saglikli degil ama oryalle acilip boyatmaktan daha saglikli. Boyda uzmanlar ikiye ayrilmis durumda kesin etki edio die bi kanit yok ama zorunda degilsen boyatmanin manasi da yok diolar