Kubra_3351 25 haftalık hamileyim bebeğimin beyninde iki taraflı ventrikülomegali büyümesi var biri 10.2 cm diğeri 10.6 cm ve kalbinde de üfürüm olduğunu söylediler amniyosentez öneriyorlar ben yaptırmak istemiyorum benimle aynı durumda olan var mı bu cm sonradan geriliyor mu
Cylnsms Kubra_3351 Geçen gün de post açmıştınız . Sizin henüz üst sınırda sayılmaz. Ben ilk kez detaylı ultrasona girdiğimde 11 mm olduğunu söylediler aynı zamanda corpus callosum agenezi olduğunu da söylemişti doktor hatta direkt Çapa’ya aldırmaya yönlendirdi. Amniyosentez alabiliriz ama bazen net sonuç vermez bu dedi bence aldırın dedi çünkü bebek doğunca fiziksel zihinsel sıkıntılar olabilir vesaire şeyler.. Başka bir perinataloğa gidince sadece ventrüküllerin 11 mm olduğunu söylemişti henüz sınırdaydi. Onun dışında bir sıkıntı yoktu . Tabi rahatlamıştik. Aradan 40 gün geçti normal rutin kadın doğum uzmanıma kontrole gittiğimde ventrüküllerin 20-21 mm olduğunu çok ilerlediğini hatta bunun hidrosefali hastalığına sebep olduğunu söyledi. Fetal mr önerdi. Ama yaptırmak istemedim sonuç ne çıkarsa çıksın aldırmayı düşünmediğim için. Tabi çok üzüldüm ağladım hep . Başka bir doktora gittim yine aynis şeyi söyledi. Bizi başka bir hastanede nöroloji doktoruna yönlendirdi eğer bebek öyle doğarsa ne ile karşılaşırız bunu konuşmak için. Neyse beyin cerrahi doktorunun bulunduğu hastaneye gittik . Aynı hastaneden farklı bir kadın doğum uzmanına da randevu aldık. Önce nörolog ile görüştük. Telaşımızı korkumuzu anlattık. Bize şunları söyledi. Ventrükül genişliği hidrosefali için yeterli bir sebep değildir. Yanında eşlik etmesi gereken farklı anomaliler olması gerekiyormus . Spina bifida ve şuan hatırlamadığım farklı bir anomali daha .. ultrason da bunlara da baktırın bakalım dedi. Ama yine de hiç bir zaman ultrason görüntüsü kesin sonuç vermez. Biz belli bir profile gire yorum yapariz dedi. Nasıl ki hepimizin elleri ayakları farklı ise kafa yapısı vesaire de farklı olabilir. Ancak bebek doğar beyin mr çekilir öyle teşhis konulur dedi beyinde sıvı artışı gözlemlenirse beyin ameliyatı ile sant takılır dedi. Bu şekilde hayatına devam eden bir çok hastam oldu normal bir şekilde dedi . Tabi biraz rahatladık bunları duyunca. Sonra kadın doğum uzmanına çıktık o da inceledi perinatalog da inceledi . Ventrükül genişliği 16-17 mm olarak ölçüldü. Ek bir anomali yok şuan için. Takipte kalcaz dediler. Şuan 32+4 olduk iki haftaya gidecez tekrar. Umarım artış yoktur. Psikolojim çok bozuldu artık . Bilinçaltımda önceden gittiğim doktorların söylemiş olduğu olumsuz senaryolar var hep. Sadece dua ediyorum umarım Allah evlatlarımız ile sınamaz🙏🏻
Kubra_3351 Cylnsms rabbim inşallah şifasını verir bende çok korkuyorum ve doğuma daha çok var büyümesinden korkuyorum ama hiç bir şekilde aldırmayı düşünmüyorum bir ayda hala 10 cm civarında acaba daha da büyür mü ki
ipekelvanalparslan Cylnsms merhaba bebeğiniz doğdu mu ve nasıl ? Bende 31+4 haftalık gebeyim bugün Fetal mr çekildik sağ ventrikulde 10.7 ölçüldü sınırın üstünde olduğu için kordosentez de istiyor doktorum ama ben kıyamıyorum 😪
Cylnsms Kubra_3351 İnşallah büyümez ve farklı bir anomali de eşlik etmez. Bizimkinde artış oldu malesef. Ama Allah büyük duanın gücü ile inşallah doğuma kadar hiç birşey kalmaz. Dua edin siz de.
Ceren_01 Cylnsms İnşallah sağ Salim kucağına. Alırsın cnm bana da bebeğin kafasında kis var dediler çok korkuyorum 9 mm size sormak istedim geçti mi diye
kedisever11 Doğum yaptınız mı, inşallah bebeğiniz ve siz iyisinizdir, merak ettim. Bana da bugün ventriküler de genişleme olduğu söylendi rabbim hepimizin yardımcısı olsun
Cylnsms ipekelvanalparslan evet şuan 4 aylık bebeğim. Fakat bebeğim doğarken farklı sıkıntılar çıktı yemek borusu soluk borusu birleşikti ve makat kapalıydı. 4 ayrı operasyon geçirdi. Beyin ile ilgili sıkıntı beklerken bunlar çıktı . Beyin doktoruna gittik ventrükül genişliği var ama beyne baskı yok dedi yani şant ameliyatina gerek yok demisti sadece takip kontrol önerdi. Gelişimi vesaire takip edilecek. Şuan her şey yolunda gibi ama inşallah ilerde bir sıkıntı olmaz. Zaten hamileliğim zehir gibi geçti.hep hidrosefali tanısı üzerinde durdu bütün doktorlar. Hatırlamak istemiyorum…😢 Allah’ım sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin 🙏🏻
Cemre77 ipekelvanalparslan geçmiş olsun çok düşük bir ihtimal sınırda yani tehlikeli olacağını sanmıyorum bizim ilk tanı 18. Haftadaydı ve 16 ile başladı
ipekelvanalparslan Cylnsms İnşallah sağlığına tamamen kavusur minik bebeğiniz bütün sorunları atlatıp, emar çekildik bizde ama bakalım inşallah bir şey çıkmaz sağ salim doğar 🤲
ipekelvanalparslan Cylnsms peki nasıl farkedememisler diğer sorunları gerçekten doktorlar çok kafa karıştırıcı
Bussuk Cylnsms sizin yaşadıklarınızı bnde yaşadım beyninde sıvı toplanması var ıkı taraftan 13 e 12 idi mide cebi küçük dedi yemek borusu ile nefes borusu birleşik olabilir dedi 18. Haftada öğrendim suan 37 haftalık olduk haftaya doğum var öle çok korkuyorum ki nasıl olcak bişeyi varmı psikolojim hiç iyi değil allahım şifasını versin
Cemre77 ipekelvanalparslan çok şükür iyi şu anda beş aylık iki aylıkken ameliyat oldu şant taktılar başarı bir ameliyatı oldu çok şükür korktuğumuz gibi olmadı ama dediğim gibi sizin çok düşük sıvı oranı küçük büyük ihtimalle bizim ameliyat öncesi 40 mm e kadar yükselmişti çift taraflı
Cemre77 ipekelvanalparslan erken doğum olacak dediler kafası normalinden büyük dediler inan hiçbiri olmadı 37cm kafa çevresi doğdu ve 39. Haftaya kadar beklettiler normal doğum yaptım kilosu 2500 2800 arası dediler 3550 doğdu damar dar olduğu için sıvın geri dönüşü normal miktarda olmadı için şant takıldı 6 yaşına girince yeniden ameliyat olacak inşallah damar yolu açılacak bunlar yaşayacağımız en kötü durumlar ki önemli olan beyin ve organ sağlığı ameliyat öncesi bütün testler yapıldı beyin sağlığı duyma görme işitme hepsi güzel çok şükür hamileliğini stresli geçirme tadını çıkar bizimkini zehir ettiler her günüm ağlayarak geçti rabbim ne veriyorsa şifasınıda veriyor ama bu günlerinin dönüşü yok bebeğinle güzel vakit geçir üzme kendini
Cylnsms Bussuk Umarım sağlıkla kucağınıza alırsınız. Ne hissettiğinizi öyle iyi anlıyorum ki. Brn doğum sonrası hâlâ toparlayamadim kendimi çok yıpratıcı oldu benim için