Kızlar 20 gün önce doğum yaptım.
Bu yazdıklarımı dikkatli okuyun.
Bizler hamileliği arastırdık. Ama doğumdan sonra nelerle karşılaşıcagız bilmeden… O yüzden doğum sonrasını şimdiden araştırın bunu bebeğiniz için yapın lütfen . Ben yapmadığıma çok pişmanım. Öncelikle göğüslerinizi hep temiz tutmanız gerekli ( terlerse göyüslerinizi hep yıkayın. Arada karbonatlı suyla silin. bebeğiniz emerken çünkü bebeğin ağzı pamukçuk olabilir. Beyaz beyaz ve ememez acıdan canı yanıyor.. Bebeğinizi emdirmeniz gerekiyor sarılık olmasın diye. Kıyamayip bebeğim uyanmiyor uyusun vs demeyin 2 saatte bir emdirmeniz lazım. İlk bir kaç gün sütünüz gelmeye bilir ( notttt sütüm geliyor sanip bebeğinizin şekeri düşer ve gözlerini zor açar. İlk bir kaç gün elinizle sağın çünkü bebeğin ağzı küçük olduğu için zor gelir süt. Dediğim gibi elinizle sağın ki sütünüz gelsin . Ben geliyor sandım 7 gün bebeğim baygın oldu sonradan farkettik. Bir kaç damla geliyor diye sütünüz var sanmayın. Sürekli sağın elinizle sütünüz çoğalsın. Ben 7 gün bebeğim öyle olunca Hemen pompa aldık. Mama aldık. O günü kurtarmak için çünkü yavrum bayılma derecesine gelmişti. Birkere mama verdik. O günden beri hep süt veriyorum. Pompaya gelince yinede araştırın malaesf pompalar sütünüzü taziklige ceviriyormus. Ben öyle duydum. Ve pompa kullanmıyorum. Bu demektir ki bebeğiniz emerken birden boğazına takılıyor nefes zor alıyor. Bende oldu arastirinca öğrendim. Tazikli sütü engellemek için
Memeyi c seklinde tutmanız gerekiyor. C şekli iki parmak arası makas gibi düşünün. Bebeğinizinde kafası yüksekte olması lazım yutkuna bilsin.
Baştan diyorum ilk bir kaç gün göğüs uçlarınız sizlaya bilir ama dayanın. Ağzı daha minik olduğu için tam kavrıyamıyor . Ama bir hafta sonra meme ucu ve kenarlardaki kahve alanıda alıyor ozaman hiç birşey olmuyo sızlama vs. Gaz sorunu yasaya bilirsiniz . Ama gündüzleri gaz harektleri var bebeğinize uygularsanız gece rahat olur. Çünkü gece başlıyor sancılar. Bunu dikkate alın. Çünkü ağlaması durmaz . Canınız yanar sizde ağlarsınız benim gibi.
Şuan elhamdülillah sütüm geliyor .
Gündüzleri gazını alıyorum.
Ve emdikten sonra kesinlikle agizdanda gazını çıkarıyorum.
Birtek benimle yetinmeyin. Sürekli araştırın. Çünkü bebeğiniz doğunca zamanınız olmicak araştırmaya. Gerekirse arastirdiklarinizi not alın.
İnşallah hepinizin bebeği sağlıklı bir şekilde dünyaya gelir. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Benim başıma gelenler size gelsin istemiyorum. O yüzden yazmak istedim. Happykds yükleyin sorularınızı oraya sürekli sorun öğrenin.