yenidoğan bebekler çoğunlukla uyur zaten ilk günler en zoru beslemek için uyandırmak :) bana hemşire topuğunu sık demişti ama hiç bi zaman kıyamadım . altını açmanız , cildine ıslak mendili değdirmemiş işe yarayacaktır çoğu zaman . zaten bu kısa bi süreç sonra uyusun diye gözünün içine bakacaksınız :) yani sorunun cevabına gelirsek , sebebi yenidoğan olması bu kadar , yenidoğan uyur :) doktorunuza danışın ne zamana kadar iki saatte bir beslemeniz gerektiğini ben onu unuttum . doktorun söylediği zamana kadar 2 saatte bir emzirin bebeğinizi , sarılık riskini önler sarılık varsa da en iyi ilaç anne sütü sarılığı varsa iki saati de beklemeyin ne zaman isterse emzirin . ben saat tutmadım diyebilirim ne zaman isterse verdim . sadece uyuduğumuz zaman alarm kurdum olurda uyanmazsa 2 saati geçmesin diye . doktorun dediği süreden sonra da zaten ne zaman uyanır ne zaman istetse verdim hep . tamamen arz talep meselesi oldu :)
*bebek açsa süt gelmiyor yada az geliyorsa nasıl anlarım diye sorgulamayın o size anlatır :)) çok ağlar zaten anlarsınız doymadığını . kendini memeden atması her zaman aç olduğu yada doyamadığı için olmaz . memeyi tutmayı öğrenememiştir göğüs ucunuz küçüktür bunlardan da olabilir .
ışık konusuna gelince de , sarılıktan dolayı diyorsanız eğer tedavisi için gerekli ışığı hastanede alacak zaten . gerekli olsa doktor söyler size şu renk ışık takın diye ki hiç ama hiç duymadım böyle bişey . ve lütfen bebeğin yüzüne sarı örtü vs örtmeyin . bi arkadaşımın bebeği boğuluyordu o örtü yüzünden . son anda kurtardılar . hurafe bunlar