Ynsbht Merhaba hanımlar, geçen hafta ayrıntılı ultrasona girdim sonucunu aldım bugün doktorum ense kalınlığı 5mm olması gerekiyo bebeğin ense kalınlığı 6mm ölçülmüş dedi perinatoloji bölümüne yönlendirdi. Orda tekrar ölçüm yapıldı bi açıdan 5.2mm diğer açıdan 5.5mm çıktı. İlk başta doktor çok büyük bi kalınlık değil olabilir küçük bi alanda ölçüm yapıyoruz vs dedi. Karnımdan sıvı alınması teklif edildi ancak önerilmedi de onun da riskli olduğu söylendi. Başka bi doktor da sıvı aldırmıyorum diye nerdeyse kızdı. Ben ne yapacağımı şaşırdım bu durum başına gelen var mı fikir verir misiniz?
Kubraa_g Ynsbht merhaba bende 11 aralikta detayli ultrason cektirdim. Ense kalinligi 5.9 cikti doktor hic bir yorum yapmadan amniyosentez oneririm dedi panik bir insan oldugum icin hic bir sey soramadim esimide iceri almamislardi. 10. Haftada genis panel nifty testi yaptirmistim hic bir problem cikmamisti. İcim icime sigmadi istanbulda Prof dr Recep Hasa gittim kendisi capa tip fakultesinin profu ayni zamanda riskli gebeliklere bakmakta tekrar ultrasonla kontrol etti oda kalinligi gordu ama ongorusu beni cok rahatlatti. Ense kalinligi disinda farkli bi bulguya rastlamadigini saglikli bir bebek olabilecegini soyledi. Nifty testinin %99 sonuc verdigini ama %1 de olsa riskli olabileceginide soyledi. İstersen siviyi alabilirim ama aldirmak gibi bir dusuncen yoksa konuyu kapamani oneririm dedi .ne olursa olsun bebegimden vazgecmeyecegim icin amniyosentez sivisinin 200 de 1 dusuk ihtimalide olsa bu riski goze alamadim ve yaptirmadim. Su an 24. Haftadayim inanki kafam hep orada aklimdan malesef silip atamiyorum. Rabbime sigindim. Hepimiz saglikla kucagimiza alalim insallah 🤲🏼 Ynsbht
Adileeselvi Ynsbht Her doktor okadar farklı konuşuyor ki farklı bir doktora da görünün bence ve işinin ehli perinatolog lar var bı araştırın gidin içiniz rahat etsin Benimde ikili riskli çıkınca perinatoloğa gittim gerçekten İyi bir doktor du sıvı alma işlemini onerdi isterseniz dedi ben kabul etmedim zaten
Kendineanne Ynsbht evet aynısını yaşadım sıvı da aldırdım bazı hastalıklar anne karnında tedavi ediliyor bazı gen hastalıkları da teşhis ediliyor bu testle sonrasında acı çekeceğinize siz ve bebeğiniz şimdi yaptırın derim
Bsr-12 Ynsbht kendi sahsi fikrimi soyluyorum kesinlikle aldirmayin baska bir dr gidin oda olmadi zaten 20.haftada detayli ultrasonunuz var orda varsa cikar zaten kii insss bisey yoktur icinizi rahat tutun ama benim fikrim aldirmayin sıvı hicc iyi olumlu seyler duymadim
meva_ Ynsbht tek doktorda kalma canım başka bir hastane ve doktora git danış tavsiyem içinde ferah tut tabi her zaman denilen cıkmıyor
Ynsbht meva_ evet bende başka bi doktorla daha görüşmeyi düşünüyorum ve aslında içim çok rahat ama ikinci doktorun tepkisi kafamı karıştırdı.
heyecanlibekleyis987 Ya hamileliğinizin sonuna kadar bekleyeceksiniz ya da 5 dklık bir işlemle karnınızdan sıvı alınacak iki hafta kadar sonucu bekleyeceksiniz Korkulacak bir şey yok işinin ehli bir doktor çok rahat bir şekilde alıyor sıvıyı merak etmeyin
Ynsbht heyecanlibekleyis987 24 haftalık gebeyim doktorlar bu aşamada sıvı alınması işleminin de aslında tehlikeli olduğunu söylüyolar🤷🏻♀️
Bsr-12 heyecanlibekleyis987 kesinlikle aldirmasin sıvı falan hamileliginin sonuna kdr beklemesine gerek yok baska bi dr gider onuda gectimm detayli utrasonu var 20. Haftata zaten onda belli oluurr
yesimgokce Bu test down sendromlu olup olmadığına bakan bir test. Sonucta bebek down sendromlu bile olsa bunun bir tedavisi yok yani canını boş yere sıkma derim. Her ikili test dogruyu gostermıyor %100. Baska bir doktora daha git bence onemli bir karar almadan önce. Ayrıca bu doktorlar cok garıp karsında hassas donemden gecen anne adayı var daha özenli davranabilir kızmak yerine.
Secil26 Aynı durumu bende yaşadım detaylı ultrasonda ense kalınlığı 6.29 çıktı banada sınır 6 dendi ve amniyosentez yada nifty testi önerildi ama kabul etmedim kağıt imzaladım sonucunu öğrenmek istemedim aldırmayacağım için rabbim kimseye taşıyamayacağı yük vermez kurban olduğum dualara sığındım bekliyorum ♥️
Ynsbht Secil26 banada sınır 5 dediler kimin ne söylediği belli değil resmen. Bende aldırmayı falan düşünmüyorum 24 haftalık hamileyim sadece ikinci doktorun tepkisinden sonra ne yapacağımı ne düşüneceğimi şaşırdım sadece ama aldırmak bu düşüncelerden birisi değil.
meva_ Ynsbht benim kuzenine rizede doktor alınması gerek sakat ve özurlu kararınızı verin dedi apar topar yokluk içersinde buraya geldiler biz yardımcı olduk turkiye hastanesinde Tülay hanıma gözuktuler kadın bişey yok vs dedi anlattı suan cocuk 4 yasında sapasaglam. O nedenle birkaç doktorun fikrini alın diğer doktora kalsa misal almıştı cocugu
heyecanlibekleyis987 Ynsbht Evet risk var tabi, o yüzden doktorun el becerisi çok önemli, benden 25 haftalıkken alındı inanın doktorum o kadar becerikliydi ki korkmama hiç gerek yokmuş
Ynsbht meva_ yani evet kesinlikle doktordan doktora çok fark var çok hassas bi konu ama bazıları hiç öyle davranmayıp tam tersi anneyi korkutuyolar
meva_ Ynsbht Evet başta yemin etmiş hevesli doktorlar zamanla meslekten bıkmış alalade doktora dönusuyorlar malesef
heyecanlibekleyis987 Ynsbht En önemli yeri atlamışım, sonucum temiz çıktı çok şükür, inşallah sizin de öyle çıkar Ense kalınlığı değil doktorum beyninde bir şey görmüştü üstelik
mbakkus02 Kubraa_g merhabalar doğum yaptınız ense kalın falan demişsiniz çocuğunuz sağlıklımı herhangi bir sendrom varmı
Kubraa_g Adileeselvi ben ikili uclu dortlu testleri olasilik dogrultusunda yaptiklari icin direk fetal dna nifty yaptirmayi tercih ettim. %99 guvenilirligi olan bir test oldugu icin. Sonuclarim temiz gelmisti.
Adileeselvi Kubraa_g Anladım canım benimde ikili tarama düşük te olsa riskli çıktı perinatoloğa yonledirildim oda ultrasonda ki bütün değerlerin normal olduğunu söyledi nift testi içinde bir broşür fakat ultrasonda sıkıntı çıkmayın ca bilemedim ne yapsam ayrintiliya çağırdı tekrar ayrintiliya beklesem geç kalmış olurmuyum kaçıncı haftaya kadar yaptırılıyor acaba
Kubraa_g Adileeselvi nifty testi 8. Haftadan 12. Haftaya kadar yapiliyor diye biliyorum. Doktorun benden kan alip ankarada intergen diye bir labaratuvara gonderdi sonuclarda bir hafta icinde geldi. Fiyat olarak biraz pahali ama en azindan givenilir. Bazi labaratuarlar istedigin yere gelipte kanda aliyor. Arastirabilirsin istersen ama ben yaptirmani oneririm.
Adileeselvi Kubraa_g 16. Haftayim ben şuan zaten perinatoloğa gittiğim de de 15 haftalık tim kendisinin önerdiği bir firmayi önerdi zaten yaptırmak istersem diye ama gerçekten yüksek bir fiyat çıkardılar açıkçası bulunduğum yerede bayağı uzak ultrasonda da sıkıntı olmayınca ayritiliyi mi beklesem dedim bende