ZZeynepP1903
Alıntı:
İnternetteki isim sözlüklerinde yazdığı gibi Liya Arapçada ‘sabrın en güzeli’ mi demek?
Hayır! Liya kesinlikle Arapçada ‘sabrın en güzeli’ anlamına gelmez!
Liya Arapçada sabırla alakalı herhangi bir anlama sahip değildir.
‘Sabır’ kelimesi zaten dilimize Arapçadan geçti…
Liya Arapçada ‘sudan uzak olan yer’ demektir.
Pek güzel bir mana sayılmaz bu elbette…
Araplar bu Liya kelimesini isim olarak kullanmıyorlar zaten.
Araplarda ve diğer müslümanlarda Liya’yı isim olarak kullanma geleneği yoktur.
Liya daha çok Yahudiler ve Hristiyanlar tarafından kullanılır.
Leah isminin farklı bir yazılışı olarak kullanırlar.
Leah Yahudiler ve Hristiyanlar’ın Hz Yakup’un eşine verdikleri isimdir.
Yöresel farklardan dolayı Lea, Lia ve Liya şeklinde de kullanırlar.
İslam’da Hz. Yakup’un eşi Leyya olarak bilinir.
Oğlunuza Yakup yerine Jacob ismini vermiyorsanız, kızınıza da Leyya yerine Liya ismini vermemelisiniz