Adileeselvi risk görmezlerse yaparlar mı bilmiyorum ama ankara şehir hastanesinde ücresiz yaptılar bebeğimin ensesinde kist görüp, taramalarım düşük riskliydi hiçbir sorun yokken detaylı ultrasonda kisti gördü. Doktorlar dna’sında sorun yoksa kistte önemli değil unut gitsin geçer dediler. Bence hiçbir şey yokken akraba evliliği de değilseniz boşu boşuna kuruntu yapmayın. Eğer bir sorun olursa 20. Haftalarda ortaya çıkıyormuş zaten kalpte bağırsakta parlamalar görüyorlarmış, bir kaç tane kistler büyükçe ve geçmeyecek kistler görüyorlarmış, organlarda gelişim geriliği ve kol ve bacakların biri uzun biri kısa olması gibi belirtilerle kendini gösteriyormuş engellilik durumu. Sadece kanı baz almayın. Taramalara zaten asla güvenmiyorlar ki iki taramam da 2’li ve 3’lü taramam da düşük risk olduğu halde bir minicik kistten korkup aldılar amniyon sıvısını ancak çektiğimi ben bilirim. Bebeğime bir şey olacak diye çok korktum riski bir işlem olduğundan riskimiz geçene kadar bebeği de kendimi de öyle strese soktum ki. Çok şükür normalmiş bebeğim. Kistte herkeste görülen sonradan giden bir şeymiş. Bence ortada henüz belirli belirtiler yokken kendinizi strese sokmayın zamana bırakın detaylı ultrason girersiniz 20. Haftada orada bir sorun var mı çıkar bana göre. Ona göre amniyon sıvısı aldırırsınız ki devlette ücretsiz ankara şehir hastanesinde kuruş vermeden yaptılar. Yaşınıza da baktım yaşınız da çok genç. Akraba evliliği veya kan bağı mı var sizi endişeye sokan?