Bahar-hivda2020
Öncelikle uyardiginiz annede, sohbeti başlatan anne de bizzat benim zaten.. tartışma açma nedenimiz sizden bı kilo dersi yada yönlendirme almak olmadığı gibi ilk gebeliginde 10 kiloya yakın almış zayıf biri olup diğer insanların ne kadar aldığını merak etmemdir.
Bizim burada nihai amacımız kimseyi biseye yönlendirmek değil. Biz ne yönlendirme yapabilecek kadar uzman kişiler ne de sağlık çalışanlarıyiz. Dolayısıyla da burda bı bunu netlestirelim. Ortak amacımız sohbet etmek onun haricinde de bişey hedeflemiyoruz. Yani size göre fazla kilo kötü olabilir diye herkes için aynı durum geçerli olacak değil. Buna karar verecek uzmanlar doktorlar var zaten yeri geldiğinde gerekli yonlendirmeleri sagolsunlar yapıyorlar. Örneğin siz bana çok katı ve kesin bir şekilde çok demissiniz ama uzman hekimin görüşü çok olmadığı yönünde. Aynı şekilde diğer arkadaşlarımız için de çok veya az olmasını belirleyenler var zaten. Burda yönlendirme yapan biri varsa oda siz oluyorsunuz bu kdar çok diye iddia ederek. Bir ikincisi de ben sizin beslenme stiliniz vs bilemem sizde benimkini diğer insanlarınkini bilemezsiniz. Yukarıda da arkadaşların bahsettigi üzere sağlıklı beslenip kilo alanlar da var. Sağlıksız beslenip herşey yiyip alamayan da. Kusma bulantı vs şikayeti olup yeme sorunu yaşayanlar da. Fazla kilo engelse bulantısı kusması olup hiç besin alamayanlar da zararda o zaman şuan sizin bakış acinıza göre?! Siz bu konuda fazla hassas olup almıyor olabilirsiniz, lohusalikta boğuşmak da istemiyor olabilirsiniz sizin adınıza da çok sevindim bu kararınızı dokuz ay boyu uygulamanızı ve güzel sonuç almanızı temenni ederim. Fakat bu durumu da yanlış olarak nitelendirip bu şekilde kişilere çok almışsin az almışsın denmesi de bana ters. Yönlendirme yapmayacaksak bu şekilde konuşarak yapmamalıyız. Catistigimiz nokta tam olarak bu, fikrinizi belirtmenizde hiç bir problem yok.