Benvebebegim canım benim ayrıntılı anlatayım ben de sorun değil. Çünkü ben de sürekli kafamdakilere bir cevap arıyordum. İlk gebeliğim 12.haftanın son gününe kadar sorunlu geçti. Kahverengi kanamam oluyordu. İlk doktorum sorun olmadığını söyledi. Hep sorun yok ooo süper bak bak kalbi atıyor. Ağır da kaldırabilirsiniz işten ayrılmana da gerek yok. Sonuçta ya yaşayacak ya ölecek dedi. Garip bi şekilde güvendim kendisine. Son kontrollere yakın bi sorun olduğunu anladım. Çünkü bana verilen ultrason görüntüsüyle internette baktıklarım uymuyordu. Bebeğim bebek görüntüsünde değildi. Perinatologa gittik. İç organlar karın boşluğuna yerleşmemiş beyinde sıvı birikimi varmış. Bebek engelliymiş. Doğsa sa yaşamazmış. Nitekim karnımdayken öldü. Özel bir gen laboratuvarına gönderdik DR tavsiyesiyle. Acaba bebek kendinden mi bu engeli üretti yolda bizden mi geçti diye. Kendinden öyle olmuş. Eşime de bana bakıldı genlerde kromozom bozukluğu yoktu. Dr. Doğal yolla yeniden denememizi istedi bebek için. 6 ayın sonunda hamile kaldım. Ama yine kahverengi kanamam oluyordu. Bu defa devlet hastanesine gittim. Boş gebelik dendi. Kürtaj dediler. Beklemek istedim zorla. Yine ilk gebeliğimdeki Dr’a gittim. Bebeğin kesinlikle olduğunu ama bi sorun olduğunu söyledi. Ya döllenme geçti bebek gelişimi geride kalmıştı ya da bebek 6 haftalıkken ölmüştü. Bir şans verelim bebeğe dedi. Ve kan sulandırıcı iğne, progestan, folik asit başladı. 2 haftanın sonunda kontrole gittiğimizde bebeğin kesinlikle öldüğünü öğrendik. Yine kürtaj ve yine aynı gen taramasına girdi bebek. Cinsiyetine kadar söyledi sonuç. Erkekti ve doğal ölümdü. Engelli bir bebek değildi. Doktor yine doğal yolla yeniden hamile kal dedi. Ama bu defa doktora olan güvenimi kaybettim. 4 Ağustosta kürtaj olmustum. Kasımda hamile kaldığımı öğrendim. Beklemiyordum pişman oldum. Çünkü sorunumu öğrenmeden hamile kalmak istememiştim. Bebek benden önce davrandı. Şu anki doktorumu uzun zamandır öneriyorlardı ama açıkçası muayene ücreti yüksek diye istememiştim. Aklım sıra idare ediyordum. Artık o doktora gitmeye karar verdik. D vitaminim baya düşükmüş. Ve rahimde çok yüksek ihtimal perde var dedi. Bebek olduğu için kesin tanıyı koyamadı ne yazıkki. Sadece WC için kalkacaksın yerinden dedi. Herhangi bir operasyon geçirmedim. Şu anki gebeliğim diğer ikisine göre daha zor geçiyor. Kanama yoğun resmen kesilen bir şey var sanki. Bacaklarımdan akıyor resmen. Kaç defa pıhtı düştü. Her defasında bebek düştü zannedip ağlayarak acile gittim. Şükür bebek duruyor ama kanama devam. Bunla yaşamak zor. Doktorum bana gittiğimde simir testi, tam hemogram, troid baktırıp baktırmağımı sordu. Kan pıhtılaşma testini sordu. Rahim filmini sordu. Ben hiçbirini ne yazıkki yaptırmamıştım. İlk doktorum hiçbirine gerek duymamıştı çünkü. 32 yaşındayız ama cok cahillik yapmışız. Şimdi böyle gidiyor bi şekilde ama gerçekten o kadar yorulduk ki. Allah razı olsun eşimden tek dayanağım moral kaynağım o.