İlk gebeliğim, uzun bir süredir kasıklarımda dolgunluk , baskı hissediyordum. Kanamam hiç olmadı . İdrarımı yaptıktan sonra hemen tekrar geliyordu. 15 haftalıkken doktoruma baskı hissini söyledim o nasıl bir baskı/ağrı olduğunu sordu bende kasıklarımda diyince serviks ölçümü yaptı ve serviks uzumluğum 25 mm yani sınırda çıktı alttan bakılması gerekiyor dedi. Hastane personeli olduğum için ben bakayım demedi bende teklif etmedim özel bir doktora gittim . O adet ağrısı ve kanama görülmediği halde korkma dedi kendi doktorum karından baktığı halde ölçtü ama diğer özel doktor karından ultrasonla serviks ölçümü yapmadı ve alttan bakmam gerekiyor dedi. bende müsait olmadığım için 2 hafta sonra bakarız dedi . 17 haftalıkken gittiğimde herşey iyi dedi benimde içim rahatlamıştı alttan muayene ve alttan ultrason konusu geçmedi diye bende önemsemedim bir hafta sonra (18 hafta +4) aşırı derece baskı ve ayağa kalktığımda sanki bebek çok aşağıdaymış gibi hissediyordum . Halsizlikte olmuştu. O sıra denetim arkadaşın izin alması derken kendimi çok yorgumuşum ve farkında olmadan stres yapmışım . 2 gün izin alıp kendi doktoruma gittim ve rahim ağzı uzunluğumun 15 mm olduğunu öğrendim direkt perinotolojiye gitmemi ve gerekirse dikiş atılması gerektiğini söyledi . 2 gün sonra izmirdeki 2 saat uzaklıktaki özel bir hastanedeki perinatolojiye gittik önce karından ultrason sonra alttan muayene ve alttan ultrasonla ölçüm yaptı ve 18 mm olarak ölçtü ve her ölçümüm sınırın altında acil serklaj yapmamız gerekiyor yinede siz bilirsiniz dedi . Bizde düşündük ve yaptıralım dedik 19+2 ile acil serklaj yapıldı 4-5 saat hastanede kaldıktan sonra taburcu oldum . İşlemi yapan doktor çok zor oldu ama iyiki yapılmış güzel oldu dedi. Şuan 28+3 üm ve yemek ve tuvalet harici kalkmam yasak ve serviks boyum hep aynı ölçüde 15 mm . Doğum için gün verilmiyor sanırım haftamız ne kadar artarsa o kadar iyi . İşlem sonrası kasılmam ağrım olmadı . İlk gün yemk yiyemedim sonra gecti. Ara ara agrılarım oluyor bir gün iyiysem ertesi gün kötüyüm sanırım hamilelikte normal bebeğimle birlikte 30 haftanın üstüne çıkarsak içim dahada rahatlayacak . 2 gün sonra izmirdeki doktora randevum var ve serviks boyumun kısaldığını hissediyorum inşallah güzel haberler alırım . Benim gibi serklaj olup 37-40 hafta doğum yapanların yorumlarını okudukça mutlu oluyorum inşallah ben ve bütün hamişlerin 37 haftadan sonra doğum yapar. 🙏🏻 Hayatımın dönüm noktasını paylaşmak istedim. O nedenle gebelikte ve öncesinde serviks uzunluğuna baktırmak önemli. Tüm hamişler en az bir kere baktırmalı yoksa iş işten geçmiş olur . Doktorumun ilgisi ve dikkati sayesinde bebeğimle birlikteyiz allah razı olsun ondan 🙏🏻