Zeynomer1107 doğum parası dediğiniz 300₺ olan mı? Yoksa iş göremezlik parası olarak sgk lıların aldığı para mı?
Eğer sgklı iseniz raporlu olduğunuz sürece maaşınız yatmayacak. Maaşınızı sgk rapor bitiminde iş göremezlik parası olarak brüt ücretin ⅔ ü olarak ödeyecek. Eğer doğumdan önce ve sonra iki parç olarak rapor alırsanız iki seferde yatar ama tek alırsanız 112 günün sonunda tek olarak yatar. Ve brüt maaşın ⅔ ü yattığı için o süreçte alacağınız normal maaştan daha düşük bir ücret alırsınız maalesef.
657 li devlet memuru iseniz, maaşınız kesilmez. Maaşınızı tam alacağınız için de hiçbir ücret yatmaz. (ki en güzeli bu aslında, insanlar diğer parayı ekstra bir hak sanıyor ama halbuki maaşımızdan düşük ücret alıyoruz 😳)