Fundabshn ayrıca boool merdiven in çık, hurma ye, Meryem ana otu al ve sancıların başlayınca o otu suya at. Hastanede atarsan daha iyi olur gözünün önünde açılmasını izlersin sancılarını çekerken. Biiznillah açılmanın ilerlemesinde büyük faydası var. Eski zamanlarda doğum sancısı çeken kadına gonca gülün açıldığını düşün falan derlermiş açılma olması için. Yani anladığım kadarıyla oldukça psikolojik bi durum açılma olayı. Ayrıca Meryem ana otunu atacağın suyu oku, ben anneme okutmuştum yasin tebareke amme inşirah felak nas ayetel kürsi vs.. o suyu şişeye koyup otla birlikte attım doğum çantasına. Hastanede doğumhaneye geçer geçmez suya attım otu, koydum gözümün önüne. Çok şükür her kontrol ettiklerinde açılmam ilerlemişti. Sancılarımı squatla yani çömelerek karşıladım. Hem acımı hafifletiyordu hemde açılmayı kolaylaştırdı fikrimce. Ama canım onca sancıdan sonra bebeğinin vajinadan kayıp dünyaya geldiğine şahit olmak tarifi olmayan bir his🙏🏻 O an kendinde olmak paha biçilemez bi duygu. Ve bebek çıkar çıkmaz tüüüm acının tak diye kesilmesi.. Anne olmak çok başka ama dilerim tüm kadınlar normal doğum nimetinden faydalansın ve o duyguyu tatsınlar 🙏🏻