dilara_cinar99 23+4te olmuştu şeker yüklemem, şuan 28+5iz , ac karnına yapılıyor. doktora gitmeden gece 12 den sonra bir şey yiyip içmemek gerekiyor , gittiğiniz de doktorunuz önce kilonuza va tansiyonunuza bakıyor biz her gittiğimizde tansiyon kg bakıyor bende 60 ile kaldım şuan 64 um 5.ayda 62 idim 23+4te 64 idim doktor 2 kg ayda ideal demisti riskli gebelik grubunda değilsiniz küçük doz 50lik yükleme yapalım dedi seker yüklemesi 3 grup canım 50 lik 75 lik 100 lük doktorun 50 likte yapabilir duruma göre 100 lige devam eder ya da 75 lik ile 3 saatte direk sonuc alir, bana 50 lik yuklendi önce ac kan verdim içeceği içtim kendim kimya teknikeriyim ilaç firmasında dekstroz ile çalıştım, içtiğiniz şeker miktarı 2 baklava dilimine eş değer bir zararı yok, kan verio içeceği içinde 1 saat sonra yeniden kan verdim
içeceği icip 1 saat bekliyorsunuz bir şey yiyip içemiyorsunuz çünkü içecek sonrası kana bakılıyor kanı verdikten sonra danışın isterseniz yiyip yememek için ben sormuştum birde 50 lik yükleme yaparsa 2 kan veriliyor ama 100 lük 75 likte 3 kan verimi olduğu için kan verme sonrası sorabilirsiniz yeme durumunu, 2 sonuç arasında açlık ve tok oranına bakıyor belli degerl er aralığında referans değer var
açlık referans aralığı 70-110 mg/dl bendeki değer 98.1 , sınır 88 idi
tokluk 60 dk sonrası aralığı 70-140 mg/dl bende 163 cıktı bu tanima testiydim kan değerleri bu değerlerde çıkınca 3 gün sonra yeniden 100 gr glukoz ile bakalim dedi buda tanı testi olucak dedi ,ben tam 1 saat sonra kan verince tokluk yüksek cıktı belki biraz bekleyip varsaydım normal cikicakti sonrasında ailemize gitmiştik orada yengemin cihazı ile olxum yaptik tok karnina 120 cikti mesela.3 gün olması sebeb-i araya hafta sonu girdiği için pazar pazartesi salı günleri gun de 3 dilim ekmek ve 1 tane çikolata tüket gün içinde dedi çarşamba gününde yani 6 kasım haftası bu bahsettiğim 23+4te olduğum haftaydi 100 lük öncesi ac kan verdim 98 cıktı seker cihazında önce bakildi sonra lab a verildi orada 94 cikti 100 lük şeker içmedim birde 3 aylik sekee takibi için kan alındı sonrasında dahliyeye yönlendirdi kan verdikten sonra yiyip içmek için sormuştum ist3rseniz dahiliyeye sorun velki yenidej kaj isteyebilir d3misti o yusden yememistim bir sey orada diyet ve seker cihazi verilicekti once kendi aile doktorumuza daniatim cunku sonuclar normaldi 3 aylk seker aralığı 4 6 arası bende de 5.06 cik ti bunları doktora gost3rdim bir sknti yok diyetlik bir durum yok dedi , kimi doktor 75 lik şeker yüklemesi ile 3 saatlik sonuçlar ile duruma göre dahiliyeye yönlendiriyor, benimde kilo alimim normal 5.ayda 2 6.ayda 2 kg aldim bebegimle ikimiz saglikliyiz kizim 1 hafya onde gidiyor boyumuz uzuj gidiyor kg de çok iyi gidiyordu doktor iyi beslendiği icin demisti , şeker yuklem3si sonrası dahiliye ile yol aldig8niz da doğumdan sonra da yine oldum yapılıyor bilginiz olsun eger onune gecilmez se doguma kadar insülin tedavisi uygulanıyor, gebelik sekeri gebelikte ortaya cikaj bir durum ama ileride şeker hastalarının ileriki yaşlarda tıp 2 diyabet durumuna karşılık bu önlemler alınıyor bilginuz olsuj bunlari dokto4 banu ciftci ve doktor esra cabuk kitaplarında da okudum hamilelik döneminde araştırarak doktor hemşire kitapları okuyarajta bilgiler edinmiştim, tabiki her doktorun izleyiş süresi farkli olucaktir ,