Merhaba, sami ulus hastanesine gittim. Randevunuz geçince ortalama 2 hafta sonrasına randevu bulabiliyorsunuz. Her seferinde doktor diye randevu alıyorsunuz ama asistanlar muayene ediyor. Belki bu tüm hastanelerde böyledir bilemiyorum ama gözlemlerimi yazmak istedim. İlk gittiğimde keseyi gördü bebeği göremedim dedi yüreğime indi ve sonra aa burdaymış dedi. Neyse kan tahlili verdim. Sonuçları ne zaman göstermeye geleyim dedim. 1 ay sonra muayeneye geldiğinde bakarız dedi. Tamam dedim. 1 ay sonra gittim. Kolesterolün yüksekmiş dedi. Oysaki e nabızda baktığı tahlil benim geçen seneki tahlilim. Sonra lafı değiştirdi. Çocuğun fotoğrafını vermiyorlar. İkili tarama testi için ultrasona girdim. Ultrasona bakan ablaya ben de görebilir miyim dedim önemli olan benim bakmam dedi. Göremedim. Toplamda 18. Haftaya kadar oraya gittim. Bu süreçte kalp sesini hiç duyamadım. Epizyosuz doğum yapma ihtimalim olup olmadığını sordum ve ilk doğumu olan herkeste direkt olarak epizyo açtıklarını ve öyle bir ihtimal olmadığını söyledi. Son muayenemde 5 dk geç kaldım. Hasta giriş kısmında yığılma olduğu için randevuma geç kaldım. Monitörde benim ismim sıradaki hasta yazmasına rağmen içeri girince Doktor azarladı ve beklememi söyledi. Benimle aynı durumda olan 1 kişi daha vardı. 2,5 saat kapıda bekletti ve daha ne kadar bekleyeceğimiz belli değildi. Neyse o sırada detaylı ultrason için ay başında gelmemizi söylemişlerdi. 1 Aralık yani ay başı olmasına rağmen dolu olduğunu öğrendim. Diğer hastalarda hastanenin taşınacağını söyledi. Hepsi birleşince tepem attı ve tüm imkanları zorlayarak özele geçtim. Özelde ilk muayenemi olduk ve bana başlanması gereken folik asit dışındaki vitaminlerin başlanmadığını öğrendim. Cinsiyeti göremiyoruz diyorlardı ve özelde çok net renkli ultrason ile görme imkanım oldu. Belki tüm devlet hastaneleri bu şekildedir bilemiyorum ama gördüğüm muamele canımı çok sıktı… Dahada önemlisi ben daha önce makat bölgesinden bir ameliyat olmuştum ve kaslar tahrip edilmişti. Hafif büyük abdest sızıntısı yaşıyorum bazen. Buna rağmen o hastane normal doğum olur dedi. Özeldeki doktor ise ordaki kaslarım zayıf olduğu için normal doğumdan sonra daha kötü bir hale gelebileceğini ve bu riski almayacağını söyledi. Ben hep şehir dışından bile bu hastanelere geliyorlar demekki iyi ve özele ne gerek var diye teselli ediyordum kendimi ama bu işler çok zormuş… Hakkınızda hayırlısı olsun.