ZuhalztrklerKaral sıkıntı görmekle istenmiyor öyle değil pek aslında. detaylı ultrason 19-23. Haftalar arasında çekilir.Kan tahlili gibi yapılan rutin bir şey olarak düşünün. Genelde 21.-22. Haftada yaptırır isteyen. Ben 21+5 de yaptırdım randevu öyle denk geldi.Daha gelişmiş bir ultrason cihazıyla karnınızdan bakıyorlar ölçüm yapıyorlar işte.
Detaylıda bebeğin tüm organlarına,damarlarına,kan akışına,organlara bakıldığı için tabi cinsiyetine,kemiklerine bakılır.
Çünkü detaylının yapıldığı haftalarda bebeğin genel olarak tüm organları oluşmuş, gelişmeye devam etmektedir ve cildi saydamsı bir pembelikte olduğu için de organlar kemikler kas dokuları kolay görüntülenebilmektedir.
Ne faydası var? Bazı şeyler için erken teşhis oluyor, böylece doğum öncesi veya doğum sırasında ona göre hazırlıklı oluyorlar.
Mesela arkadaşımın bebeğinde dudak yarığını gördüler,doğum sırasında çocuk cerrahisi ekip hazır bekledi, hemen sonra diktiler şimdi tosun gibi çocuk oldu.
Ayrıca annenin rahmine de detaylıca bakılıyor.
Benim ilk gebelik olduğu halde rahim ağzı yetmezliğim ve erken açılmam gene ayrıntılıda görüldü ilk. Ki 16. Haftada alttan muayenem vardı. Ayrıntılıdan sonra rahim ağzına dikiş atıldı, 37de alcaklar dikişi doğumu beklicez.Eğer ayrıntılı yaptırmasaydım haberimiz olmayabilirdi ve 22 haftalık doğum yapabilirdim.
Çanakkale’de 250ye yaptırdım.Cd, fotoğraf verdiler.Yüzünü ayrıca renkli de gösterdiler.Eşimle çok mutlu anlar yaşadık.