Evet kızlar bende dedimki doğum hikayemi yazayım. En başta söylemem gerekirki ister normal doğum yada sezeryan doğum ikisinde cenabı hakkın bize takdir ettiği bir şeydir. O yüzden herkesin yaşadığı doğum bünyesine göre farklılık gösterebilir. Biz 30 Kasım da kontrole gittik (36+6), doktorumuz bana açılmam olduğunu ve nstde yüksek sancılar çıktığını ve bebek makat geliş olduğu için sizi tehlikeye atamam en geç cuma gününe kadar alınması gerekir dedi, bizde beni ve bebeğimi riske atmayın da ne yapıyorsanız yapın dedik ve 1 Aralık Çarşamba günü doğuma alınma kararı alındı, bir yandan tabikide korku var bir yandanda heyacan çıktığın 2 kişilik evden 3 kişi olarak dönmek. (Burada bir parantez açıyorum hamileliğim boyunca hep kendimi motive ettim ağrılarım da olsa iyiyim ben herşeyin üstesinden gelirim dedim ister normal olsun ister sezeryan hangisi olursa olsun ben ikisininde üstesinden Allah’ın izni ile gelirim dedim yani kişinin kendisini bu dönemde motive etmesi ve eşinin desteği çok önemli ). Çarşamba günü 13:00 da hazırlanmaya başladık nstye bağlandım, afedersiniz sonta takıldı, daha uyuşturulmadığım için canım çok yandı. Ameliyathaneye inerken ağladım canım çok yandığı için birazda korktum. İndikten sonra doktorum gel beni sakinleştirdi. Sonra spinal anestizi ile uyuşturuldum. Yatırdılar, 5 dakka sonra zaten belden aşağısını hissetmiyordum hemen yeşil örtüleri serdiler aradan 5 dakika sonra bebeği çıkardılar ve ağlama sesi, işte o an cenaba hakka ne kadar şükretsek az. Sonra yanıma getirdiler, öpüp kokladım götürdüler. Bende 20 dakika sonra çıktım odama. Yani toplam işlem 30 yada 40 dakika sürdü sürmedi diyebilirim. Ama bebeğin anne karnında dönememesi ve makat pozisyon olarak kalmasının sebebini ameliyathanede öğrendik ki bende doğuştan iki rahim varmış ve gelişmemiş ben hiç kadın doğuma muayene olmadığım için biz bunu bilmiyorduk tabi daha sonra doktorumuz bunu hamilelikte ultrason ile görmemiz mümkün değildi dedi o yüzden bebek dönememiş ve makat pozisyonunda kalmış dedi. Yani herşeyde vardır bir hayr diyebiliriz. Tabi 2 saat geçti aradan benim uyuşukluğum gitti ve bebeği emzirdim, çok şükür sütüm hemen indi ve bebeğimde memeyi tuttu elhamdülillah. Saat 5 buçuk gibi biseyler getirdiler yemem için onları yedim, 7 gibide beni ayağa kaldırmak için hemşire geldi dediki sen kendin kalkacaksın yavaş yavaş sakin sakin ve kesinle yere bakmıyorsun yukarıya bakacaksın yoksa düşersin dedi. Bende söylediklerini uygulayıp kalktım, ve bildiğiniz üzere afedersiniz gaz çıkarmak çok önemli. Gaz çıkarmayı da akşam 9 gibi çıkardım. Ayağa kalktıktan sonra yavaş yavaş yürümeye başladım kendimi çok zorlamadan sadece yatıp kalkarken zor oluyordu onuda annem sağolsun yardımcı oluyordu. Onun haricinde elhamdülillah çok iyiydim. Zaten çok tatlı bir meleğimiz var yanımızda onun için ayaklanmak zorundasınız. 3 Aralık Cuma günü hastaneden çıkış yaptık. Ve elhamdülillah bugün oldu çok iyiyim. Sizlerede tavsiyem kulağınızı dış söylentilere kapatın, onun bunun normal yada sezeryan doğumu kötü geçmiş olabilir ağrısı çok olmuş olabilir ama bu sizin doğumunuzun kötü yada daha sonrasında ağrıları çok olacak diye bişey yok. Kendinize güvenin hız herşeyin üstesinden Allah’ın izni ile geliriz. Ve doğum anında hep dua ettim ve besmele getirdim. Mevlam doğum yapacak olan annelerimizin yar ve yardımcısı olsun, çocuk hasretiyle yanıp tutuşan ailelere de en kısa zamanda hayırlı ve mübarek ise evlat nasip eylesin inşallah. Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. 🌾🤲🏻🥰