Ezginur35 tüm hamilelerde bu risk var doğumdan sonra, çünkü vücut kanayan rahmin kanamasını durdumak yavaşlatmak için normalden daha fazla pıhtı üretiyor lohusalık süresince. Kalp damar cerrahları varisi olsun olmasın her hamileye hamilelik sürecinde ve özellikle lohusalıkta varis çorabı giymesini önerir. Özellikle sezeryan doğum sonrası anneler hareketsiz kaldığında pıhtı riski çok yükselir. Yan komşumun bacağına pıhtı atmıştı doktor çok şanslı olduğunu iyi ki akciğer veya beyne gitmediğini söylemiş. Aşırı hareketsiz bi hamilelik ve doğum sonrası geçirmiş varisleri yokmuş, su içmiyormuş 🙄 pıhtı atma riski bi tek varisleri olanlar için geçerli değil yani :) hiç varisi olmayanda da olabilir. Doğum sonrası hemen ayağa kalkmak bol su içmek az da olsa yürümek varis çorabı giymek bu sorunu ortadan kaldırıyor. İnşallah hepimiz sağlıklı bi doğum süreci ve sonrası geçirir sağlıkla alırız bebeklerimizi kucağımıza 🤲🏻