Merhaba güzel anneler ilk dogumu olup moral bulmak isteyenler okuusn lütfen 🤗
İlk hamileliğim ve 13.haftada bebeğimin ense kalınlıgı 3.7 mm çıkmıştı. Normal dogumdan korktuğum için özel hastaneye gidiyordum ilk zamandan beri sezaryan olmak istedim. Fakat 13.haftada bebekte ense kalınlıgı cıkınca doktorum kan almadan direk perinatolojiye gitmemi bunu 14. Haftaya girmeden yapmam gerektiğini söyledi. Neye ugradıgımızı sasırdık o gün cok kötü oldum agla agla bir yandan eşimle doktor arıyoruz perinatoloji ne demek bilmiyoruz. Neyse bulduk doktoru 2 gün sonraya randevu aldık.ertesi gün sabah telefonuma mesaj geldi dedem ve babaannemin sağlık kurumlarında benım telefon no yazar. Korona olmus lar testler pozitif 😳 aile binasında oldugumu için hemen bizde gelip test yaptılar ve 7 kişiden sadece ben pozitifim 🤦 Tabii 14 gün karantinam başladı randevumuz iptal oldu ben perişan oldum çünkü bu hafta kontrolün yapılması gerekiyordu sonra 2′li yarama testi olmayacaktı. Neyse ilaçsız ayakta grip gibi korona yı atlattım. 15.haftamda perinatolojiye uzman doktora özel hastaneye gittik eşimle beraber. Bebeğimin kız olduğunu söyledi direk 🥰 sonra sağlık durumuna baktı herşey gayet iyiydi ama ense kalınlıgı 7.2 ye cıkmıstı amniyosentez önerdi konustuk riskler VS. Fetal DNAvdan bahsedildi. Ben deli gibi arastırma yapıorum o sırada tabii. Sonra burda bir bayan Ümraniye devlet hastanesi ücretsiz yapıyor dedi. Nasıl sevindim elimde raporum da var. Randevu için 6 hafta ugrastım resmen ama sonunda aldım. Tamda 21.haftama detaylı ultrason zmanaı a denk geldi ordan da perinatolojiye randevu aldım 2 işlemde aynı gün olacaktı. Kan verdim işlem bitti. Detaylı ultrason için perinatolojiye cıktım başım 15 kişi falan var doktor uzman hemşire ebe asistanlar stajyerler. Orda da herşey iyi cıktı ma aense kalınlıgı devam ediyordu ve bebek büyüdükçe artıyor halıyle. Amniyosentez önerdiler aynı seyleri konustuk. Her doktora gittiğimde moral bozukluğu ile cıkıyordum kimse olumlu bişey söyleniyordu bende amniyosentez istemiyordum. İstersen doğal hakkın aldırabilirsin demeleri de cabası 🤦 bütün sonuclrı alıp özelde ki doktoruma gittim ve benımle konustu burası tam teşekküllü değil çam sakuraya gitmeni öneririm dedi. Normal dogumdan korkuyorum dedim benımle o kadar ilgili konustu anlattı ki normal doguma ikna etti ve çam sakura maceramız başladı 🤗 tabii direk kadın doguma Demet hanıma gititm ama raporlarını görünce hemen o gün perinatolojiye yönlendirdi. Özge hanım acayip tatlı bir doktor hemen ilgilendi benimle ve rapor yazan perinatolojiyi tanıyor cıktı. Baktı evet ense kalınlıgı var ama başka sorun yok zaten hiç çıkmamış belkı yapısalda fiziği özelliğinde olabilir hiç canını sıkma zaten herşey anlatılmış sen hamileliğimi tadını cıkar doguma karar vermişsin dedi cok tatlı konustu ve bana detaylı bebeğimin ultrason görüntüsünü verdi baktık o kadar herşeyi belliydi ki nasıl dua ettim ona hala da ederim 🥰 1 ay sonra perinatolojiye gittim normal kontrol için bu sefer bütün perinatoloji doktorları toplandı 32 haftalık falandım.vay efendim nasıl aldırmamışım nasıl amniyosentez yaptırmamısım cok tehlikeliymiş flaan kendi aralarında 5 doktor konusuyor 45 dk ultrasonda baktılar. En sonunda kızdım herşeyi biliyorum ben bu cocugu istiyorum fetal DNA da temiz cıktı. Ama kabul etmiyorlar. En son imza verdim doguma kadar kadın doguma gidecektim dogumum bu hastanede çam sakurada olacak bebek dogunca incelenecekti.o günden sonra hiç bişeyi takmadım kafaya sıradan kontrolleri gititm Alper bey asırı iyi tatlı bir doktor kılo boy bebeğin suyu rahim boyu incelenip gönderiliyordum. 36.haftadan sonra Adnan beye gittim hep kontrole aşırı aşırı tatlı bir doktor. Hep randevusuz cagırdı beni. Nstler de sancı cıkmıyor bende belirti yok her hafta gidiyorum yok yok yok 😄 Merdiven inip cıkıyorum hurma yiyiyorum haftada 1 cinsel ilişki squat sıcak duş bunları hergün yapıorum. Yok arkadaş 41.haftada yatısım yapıldı artık. Doguma gitmeden öncekş gece de son kez ilişki yasadık eşimle. Birde hurmalı su yaptım. 1 bardak suya 7 hurma kaynatın 7 ayetel kürsi okuyun süzün sıcakken için. Ama 38.haftadan sonra psikolojim bozuldu hiç belirti yok agrı yok sancı yok doguramıcam dedim. Benden sonra hamile kalanlar dogurdu ben hala beklıyorum 😄
41.haftamda sabah 9 da hastaneye gittik işlemler yapıldı acıklık 1 cm. Yatısım yapılacak yatak yok 😄
Yemek yemeden bekleyin dediler o arada ben hastaneyi geziyorum dolaşıyorum eşimle yürüyüş olsun diye. Öğlen 13:00 oldu hala yatak yok karnım acıktı ben duramıcam deşdm gittim yemek yedim iyiki de yemişim akşam 17:30 da yatısım yapıldı, 🥴
O kadar heyecanlıyım ki kalbim pırpır agladımm aglıcam ama aglayamıyorum da. Odamıza yerleştik odalar tek kişilik ve otel odası gibiydi hemen video cekıo merak eden yakınlarıma gönderdim 😄 yanımda refakatcı anneannem kalacaktı annem olmadıgı için. Refakatcınız nazınızın gececeği utanöayacahınız birisi olsun ona göre seçın. Sonra hemşire geldi istersen corba iç suni sancı bağlıcam sonra yemek yiyemeyeceksin dedi. Hemen 1 corba aldırdım eşime içtim. Suni sancı takıldı. Hemşireye muhabbet ediyorum bu bitene kadar beklıcem mi ne olacak VS. Cok tatalılardı he rkonuda bana yardımcı oldular saolsunlar. 20:00 de suni sancı takıldı 2 saat sonr anst de sancı cıkmaya başladı bende bişey yok beklıorum o acıyı gelecek diye. Gece 00:00 kontrole geldiler. Acıklık 3 cm dediler gittiler bende hala acı agrı yok normalim. Muayene zamanı refakatçi dısarı kapı önüne cıkartıyor. Ama sevmıyorum acıklık oluyor falan dıye. O gece hep dıguranların cıglık bagırma sesleri ile gecti bende bütün gece tek agrı sızı yok. Sabah oldu hemşireye diyorum benı sezaryana mı alacaklar serum yarıya geldi bende belırtı yok. Nst de sancılar sürekli ve düzenli cıkıyor. Hemşire bilmiyorum canım dıyor gidiyor. Sabah kontrole geldiler baş hemşire ebe asistanlar falan kontrol etti açıklık 3 cm değil 2 cm serumu arttırın dedi gitti. Bende moral 0 nasıl ya açılacağına kapanıyor falan. 15:00 e kadar 3-4 kere kontrole geldiler bakıolar hep aynı ben de aynı serumu artırıp gidiolar. 15:00 de ben uyurken Bi baktım çiş yapar gibi bir ıslaklık ne oluyor dedim baktım sızıntı seklınde suyum gelıyor. Hemen wc gittim temizlendim cocuk bezi taktım altıma yatağıma yattım nasıl heyecanlıyım 😄 sonra hafiften sancılar gelmeye başladı. Hemen Meryem Ana otunu suya koyduk okumaya başladık ben kalktım yürüyorum dua okuyorum karnımı ovalayarak ayetel kürsi falan. Çömel kalk yapıyorum. Kontrole geldiler 4 cm acıklık ama 2 saatte 1 kontrol yapılıyor. Sonra 3 saat boyunca kimse gelmedi 😳 ben sancı cekıyorum aglıcam aglayamıyorum cok zormuuuuş cok zormuşşş diye iniyorum sadece. Benım sancılar bir anda geldi suyum geldikten sonra. Ama suyum yarım bardak kadar falan geldi durdu. Yatakda kıvranıyorum benı nst den cıkarsın yürüyeyim nolıuur yatarken olmuyor diyorum yok kalp atısını takıp etmemiz gerek dıolar. Serum bitti bitacek diplerde geldi 😄 Allahtan eğitim almıstım hamileyken 3 sanıye nefes al 6 sanıye de ver yapıyordum sancı geldikçe tırtıl gibi kıvranıyorum. Tam yorulup uyuyorum 1 dk sonra ayyyy gene gelıyoooorrr dıorum ama asla bagırmadım sesim cıkmadı resmen ki bagırmayın zaten daha cok yoruyor insanı. Sancı söyle bişey karnınızı vakumlu poşet düşünün sanki bebeği sıkıştırıyorlar oda sancı veriyor. Ben regl sancısı bile ne bilmeyen biriyim abartıldığı gibi değilmiş ben saatlerce suni sancı cekıcem diye düşünüyordum 19 saat sonra başladı benım sancılarım siz düşünün. Her bünyede farklı tabii. Sonra yatakda ıkınma isteği geldi anneanneme diyorum altıma yapıcam benı çözsünler wc gidiyim. Yok dedi dogurursun cocuk bezi koyucam altına yap cekınme temizlenir dedi. Onu mecbur yapıosunuz ben artık doguma odaklanmıstım utanma falan olmadı ki zaten cokda yapmadım azcık ıkınırken 🤭🤦 benim bu sefer sancılarım gitti ıkınma isteğim geliyor engel olamıyorum. Kusmak gibi bişey gelıyor ve siz engel olamıyosunuz kaka yapar gibi ıkınasınız geliyor cıkacak bişey var vücut itiyor onu. Sonra baktım bebek gelıo galiba dedim anneanneme hemşireye cağır yok kadın okuyor habire 😄 ayyy kalk bebek gelıyor dedim. Korkum sıkısıp oksijensiz kalacak o an aklıma o takıldı. Anneannem gitti Bi baktım hemşire hızlıca geldi çarsafı Bi kaldırdı hemen toplanın bebegın kafası gözüküyor dogum başlamış diye bir hışımla hazırlığa başladı anneannemi ittiler dısarı cık cabuk diye baktım odaya 10 kişi anında geldi herkes bir iş yapıyor. Ben saskınım 10 cm nasıl acıldı da dogum başladı. Bir yandan ıkınıyorum ebe ıkınma dıyor. Tam hazırlıklar bitti 2 dk sürdü herşey odada hazır çünkü. Şimdi ıkın dedi. Yok gitti ıkınamam dedim 😆 bekledik o ara bana neler yapacagımı anlattılar gelıyor dedim ilk ıkındım nefesim yetmedi yarım kaldı. 2.ye ıkındım bebek bütün su ile beraber balık gibi kaydı geldi bir aglamak ama o an ohhhhhh dedim içim boşaldı resmen. Ikınırken asla bagırmadım güç kaybetmeyin. Bebeğimi aldılar hemen bir köşede herşeyi yapılıyor aglama sesi gelıyor. Ben hala aglayamohorum ama hüngür hüngür aglayasım var. Ben İlk ıkınırken kesik attılar ama anlamıyorsunuz kagıt kesiği gibi acınolıyor o an. Bebeğim 3700 gr 54 cm dogdu maşşşşşaaaallllah. 😄 Sonra iğneler yapıldı bana dikişleirm atıldı ama hafif hissediyorsunuz dikişlerin atıldığını. Bebeğim kucaktan kucaga gezdi sevdiler sonra onu bir köşeye bıraktılar ben bir köşedeyim çatalda odada kaldık 5 dk. Benı temizlemeye gelecekler onu beklıyoruz. O an gözümden yaslar geldi kızım bir yanda aglıyor ben bir yanda 🤭 sonra gelıo temizlediler yatagı normal hale getirdiler. Refakatcı mı içeri aldılar hemen bebeğe bak giydir üşümesin dedim dogum sonrası ben sıtmalandım 10 dk kadar. Sonra geçti. Hemen eşimi cagırıdk geldi 15 dk gördü. Hemşire geldi bebeğimi emzirdik 30 dk sonra tekrar emzir dedi. O ara benı kontrole geldiler 2 dikişlik acıklık kalmıs tekrar dikicez dediler. Sonra bebeğim raporlu oldugu için onu kontrole geldiler ciğerler rontgen cekıldık falan o aradan 2 saat gecti anca bebeğimi emzirebildim. O sürece benım dikişleri unuttular bende hatırlamadım boşver ya kalsın canım acıyor dedim. 3 saat sonra gene kontrole geldiler ve hagırladılar sonra gelip diktiler ama uyuşturma falan yok canımdan can gitti. Dogumda bu kadar bagırmadınn dıolar ama nasıl aglıyorum sinirlerim bozuldu canım acıyor yeteeeer nolur kaldın diye bagrıyorum. 1 saat wc de agladımm resmen o 2 dikiş benım için travmaydı. Dogumda 5 saat sonra tekrar dikiş olunca iğnenin bütün etkisi geçmişti ki zaten iğne yapılınca hissediyordum bu sefer baya işkenceydi.Gece 2 de servis katına aldılar odamız değiştiler 2 kişilik odaya gectik ama odalar büyük rahat. Bebeğim cok şükür sağlıklı bu arada hiç bişeyi cıkmadı bal kuşumun 🧚🧿 biz 24 saatde cıkacak diye beklerken ertesi gün bize cıkamazsınız doktor onayınız yok dediler. Eşim babam kardeşim bizi almaya gelmiş sabahtan akşama kadar beklemişlerdi. Sonra doktor ile konustum neden onay verilmedi diye. Benım dosyam onaylanmış bebeğe doktor imza atmamış keyfi. 🙄 Neyse dedim 1 gece daha kalalım kontrolleri yapılsın daha iyi olur. Ertesi gün oldu hala vıkışımıznyok akşam 6 oldu hala onay yok vakit bulamıyomus doktor 🤦 eşim delirdi sağlık bakanlıhına aradı durumu anlattı. Onlar hemen hastaneyi aramıs 30 dk içinde dosyamız hazırlandı cıktık 😄 şuan bebeğim 2.5 aylık ve coooook tatlı. Herkesin yavrusu kendine tatlı tabi ki 😇 sorularınızı alabilirim 🤗