elfffglc Doğum izni ödeneği hakkında bilgisi olan var mı acaba bana bilgi verir misiniz ben sigortamı başlatmayı düşünüyorum alabilir miyim doğum izni ödeneğini ? 32. Haftaya kadar mı 90 gün dolması lazım yoksa doğuma kadar mı 90 gün dolması lazım
Glser elfffglc arkadaşım bu kadar basit değil öyle yoksa herkes yatırır alır doğumdan önceki yıla ait 90 gün prim yatmış ve sonrasında da doğumdan sonraya kadar yatmış olması gerekio
Ocak2022 Ben dün çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığını aradım aynı şeyi mi soruyoruz bilmiyorum ama ben ne kadar alacağımı sordum son 1 yılın ortalaması dediler.. 90 gün yada 120 gün bişey demediler, 170i ararsanız yardımcı oluyorlar
Naen Merhaba. Dogumun olacagi tarihten onceki bir yil icerisinde en az 90 gun sigorta primi bildirimi yapilmis olmasi gerekiyor. Yani 3 ay sigortali calisan olarak gorunmus olmalisiniz.
elfffglc Naen 32 hafta falan dedi kafam karıştı acaba 32. Haftaya kadar mı 90 gün yoksa doğuma kadar mı merak ettim
Naen elfffglc 32. haftaniza kadar en az 90 gun sigortaliliginiz olmali ve 32. haftada hekiminizden alacaginiz istirahat raporuyla birlikte doguma kadar izinli gorunmelisiniz. Yani sigortaliliginizin basladigi tarihten dogum yapacaginiz gune kadar sigortaliliginizin bitmemis olmasi gerekiyor. Umarim aciklayabilmisimdir 🙂
Ocak2022 elfffglc muhasebecim 37. Haftaya girdiğim De hastanenin çalışamaz raporu vereceğini söyledi girişlerim yapılınca normal hesabıma maaş gibi yatmaya devam edecekmiş
Glser elfffglc Geçici iş göremezlik ödeneği ödenebilmesi için; İstirahatın başladığı tarihte sigortalılık niteliğinin sona ermemesi, İş göremezliğin başladığı tarihten önceki 1 yıl içinde en az 90 gün kısa vadeli sigorta primi bildirilmiş olması, Kurumca yetkilendirilen hekim veya sağlık kurullarından istirahat raporu alınmış olması,