Kişiden kişiye değişiyor sanırım. Benim ikiz bekleyen bütün arkadaşlarım sezaryen ile doğum yaptılar. Cünkü bazen bir bebek kanala girerken diğeri girmeyebiliyormuş. Bu sa risk teşkil ediyor. Doktorlar da haklı olarak bu riski almıyorlar.
Benim eşim ikiz. Yaklaşık 33 yıl önce benim kayınvalidem normal yolla ikiz doğum yapmış. Fakat o dönemin çok ünlü doktoru olmasına rağmen doktor ikiz gebelik olduğunu anlamamış. Sokakta görenler bile ikiz gibi derken doktor ısrarla ikiz degil demiş. Sonuç olarak kayınvalidem baya kötü bir tecrübe yaşayarak ikiz doğum yapmış. Cünkü ikizler 69 pozisyonundaymış karnında. Bu da doğumu zorlaştırmış. Ya asla korkutmak istemiyorum 33 yıl öncesinden bahsediyorum göbek fıtığı olmuş kayınvalidem ve rahim ameliyatı da oldu. Ve hep söyler bu karın bana ikizlerimden hayıra diye. Zorlu doğum karna bastırma vs derken baya deformasyon olmuş karnında… ama dediğim gibi 33 yıl öncesi belki şimdi farklıdır.
Kendi adıma konuşacak olursam ben olsam riske atmazdım. Cünkü birini vajinal doğurup diğeri kanala girmediği için üstüne sezaryen olan bir kadının hikayesini görmüştüm YouTube’da. Siz en iyisi doktorunuzla güzelce istişare edin en hayırlısı olsun hakkınızda