Ayse_nur17 uzun zamandır vajinal muayene olmamıştım doktorum normal pelvik masaj önerince fark ettim ben (hamilelikten kaynaklı ödemdir diye düşünmüştüm) Varisler öyle hassas hale getirmişler ki pelvik masajı bırak dokunamıyorum bile en son doktora gittiğimde çatı muayenesini sordum istersen şimdi yapalım istersen haftaya dedi. Ben şimdi yapalım bir problem varsada bileyim dedim ve o zaman doktorum varis olduğunu söyledi. Bir anormallik olduğunu anlamıştım bir de 38. Haftada iki parmak bile giremeyecek derecede sızlarken normal doğum nasıl yaparım diye bi şok oldum ki normalde canım hiç kıymetli değildir, acı eşiğim yüksektir. Doktorum o zaman söyledi içerdede var normal doğum riskli diye. Çatı muayenesi çok önemliymiş bir kez daha anladım.