igvescarim
Merhaba bilgim olduğu kadarıyla paylaşayım;
Gebeliğin 32. Haftası tamamlandığında (en erken)
Veya 37. Hafta tamamlandığında (mecburi olarak)
İzne ayrılabiliyorsunuz.
Bunun için 32. Haftayı tamamladığınız gün doktora gitmeniz ve izne ayrılmak istediğinizi söylemeniz gerekiyor.
Doktor size bir rapor veriyor. Bu raporu işyerine teslim ediyorsunuz. Kurumsal biryerse insan kaynakları ilgilenir yüksek ihtimalle, ben daha küçük ölçekli bir ofiste çalışıyorum muhasebecimize teslim ettim. Onlar bu raporu SGK sistemine giriş yapmaları gerekiyor sizin yapacağınız bir işlem yok, sadece giriş yaptıklarını sorarak teyit ederseniz iyi olur.
Doğum izni 16 haftayı kapsıyor (internette daha detaylı bilgi bulabilirsiniz çoğul gebelik gibi durumlarda artıyor bu süre)
Sonrasında doğuma kadar yapılacak birşey yok
Doğum gerçekleştiğinde hastaneye doğum izninde olduğunuzu söylüyorsunuz ve size bir doğum gerçekleşti raporu veriyorlar. Bu raporu da işyerine ulaştırıyorsunuz (tarama olabilir veya elden)
İşyerinde ilgilenen kişi (insan kaynakları veya muhasebe kim klgileniyorsa) bu raporu da SGK sistemine giriş yapıyor.
Sonra devlet sizin adınıza, izne ayrıldığınız tarihten doğum tarihine kadar geçen süredeki alacağınız maaşın ⅔ ünü PTT ye yatırıyor.
Paranın gelip gelmediğini nasıl kontrol ediyoruz onu bilmiyorum gidip sorulabilir belki ama biraz süren bi işlem belki 2-3 hafta sonra uğramak garanti olabilir.
PTT ye gidip TC kimlik numaranızı söyleyerek doğum ödeneği yatmış mi diye sorabilirsiniz.
Şimdi 16 haftalık iznin doğuma kadar olan kısmının ödemesini almış oluyorsunuz.
Geri kalan ödeme ise izne ayrıldığınız tarihten itibaren tam 16 hafta dolduktan sonra işleme alınıyor. Yani iki parça şeklinde ödeme yatıyor hesabınıza biri doğuma kadar olan kısmı biri de doğumdan sonra ne kadar süre kaldıysa 16 haftanın dolmasına o kadarlık kısmı.
Toplamda elinize geçen para 16 haftada alacağınız maaşın ⅔ ü kadar oluyor.
İkinci kısım parayı almak için de yine süre sonunda 2-3 hafta işlemlerin bitmesi için beklemek garanti olabilir.(tam ne zaman yatiriyorlar bilmiyorum)
Sonrasında PTT ye gidip yine aynı şekilde TC kimlik numaranızı söyleyerek doğum ödeneği yatmış mi diye sorabilirsiniz.
İzne ayrılmadan evvel sanırım 90 gün sigortalı çalışmış olmak şartı var (emin değilim)
Bilgim bu şekilde. Bende 32. Haftasında izne ayrılmış bir gebeyim bu arada önümüzdeki hafta inşallah doğumum var doğumdan sonra hastaneden verecekleri belgeleri tarayıp işyerine göndereceğim bakalım süreç ne şekilde ilerleyecek yaşayıp göreceğiz. Sağlıklı doğumlar bebisler dilerim