Bende normal doğum istiyordum hatta egzersiz, yürüyüş, plates hepsini yapıyordum şu an 38 deyim. Doktorum perine masajı önermişti. Vajinamda çok uzun zamandır ciddi bir şişlik ve hassasiyet vardı ben ödem zannediyordum. Perine masajına başladığımda yolunda gitmeyen bişeyler olduğunu düşündüm dokunamıyordum hiç esneme açılma yoktu aksina daha çok ağrı hissediyordum. Meğersem Vulva Varislerim varmış. Bu hafta kontrole gittiğimde çatı muayenesi ile ilgili görüstük doktorumla bende bir problem varsa önceden bilelim böyle bir durumum var dedim doktoruma. Vulva Varislerin var deyince çok şaşırdım acılar içinde kaldım. 38. Haftada 2 parmak girmesi işkence olan yerden ben nasıl normal doğum yapacağım diye kara kara düşünceler sardı iyice beni. Doktorum bu gibi durumlarda normal doğumu tavsiye etmiyoruz dedi. Vajinanın içi de yoğun ödem ve varis olmuştu.Normal doğum esnasında varislerde patlama olursa ciddi kanamaların olabilir hatta batına kan birikmesi olabilir ilerleyen zamanlarda tekrar batını açıp temizlememiz gereken hastalarım oldu dedi. O an vardır bir hayır dedim düsünce olarak sezeryana yöneldim. Bu tarz bir durumla karşılaşanlar var mı çok merak ediyorum. Birde bu durumda sizlere bir fikir versin kendinizi muayene edin takip edin farkında olun. Ben bilemedim hiç böyle birşey duymamıştım