Merhaba anneler oncelik le hala burdan cıkamayan bir anne olarak size emzirme ile deneyimlerimi paylasmak istedim. İlk bebeğimi 26 ay emzirdim sonrasında hamile kaldıgım ve dusuk riski oldugu için emzirmeyi sonlandırmak Zorında kaldım. Şimdi bebeğim 3 aylık cok sukur zsadce anne sütü ile besleniyor. Öncelikle sunu bilmenizi isterim ki her annenin kendi bebeğine yetecek kadar sütü mutlaka vardır siz yeter ki inanın…
- Herkes dogum cantasına biberon ve emzik koyuyor ama he ikisi de meme reddi sebebidir. Biberona alısan bebek memeden istedigi hızda süt gelmeyince sinirlenecek ilerleyen zamanda memeyi bırakacaktır. Emzik bir annenin bebeğine ilk yalanıdır unutmayın. (bende okumuştum cok etkilenmiştim.)
2.cevreye kulaklarınızı tıkayın bu cocuk aç ondan aglıyor sütün yetmiyor soylemlerime maruz kalmayın. İlk 3 ay bebek sadece acoktıgı için değil size ihtiyac duydugu için sakinleşmek için uyumak için bir cok sebeple emmek isteyebilir ve aglar etraftaki teyzelere takılmayın.
- İlk 40 içinde bebeğinizgun içinde 3 tane 1 TL buyuklugunde kaka yapıyorsa ve 40 ından sonra 24 saatte çişli bezlerinin agırlıgı 1 paket margarin agırkıfında oluyor bebeğiniz doyuyordur endişelenmeyin.
- Zaman zaman atak haftalarında bebeğiniz sizi emmek istemeyebilirr memeye geldiginde aglar eliyle memeyi iter bu surecte sakın ola ki pes etmeyin emmek istemiyor gibi dusunce lere kapılmayın sadece sabırla emzirmeyi deneyin teklif edin uyku arasında verin sakin anında verin ten teması yapın ama vazgecmeyin. İki cocugumda 1 ay meme reddi ile ugrastım ki bunda hala ugrasıyırum emin olun sonunda kazanan siz oluyorsunuz.
- Kilolu bebek saglıklı bebek ya da zayıf bebek saglık sız bebek değildir zayıf bu mama vermeliyim sütüm yetmiyor diye dusunmeyin unutmayın ki sizin, sütünüz ona yetiyor.
- 3 aya dogru etrafı kesfetmeye basladı gı için merak duygusu agır basıyor ve emmek cazip gelmiyor ama yine pes etmeyin Bi şekilde emzirin :)
- Gereksiz sagım fazla süt üretimine o da tazyiğe tazyik te meme reddine sebep olur o yuzden calısmıyor ve bebeğiniz aktif emiyorsa sagım yapmanıza gerek yok. Hic bir makine bebeğinizi sizi emdiginde cektigi sütü sagamaz bunu unutmayın :), ilk sagımda 10 cc süt cıktı demek sütüm yok givi dusunvelere kapılmayın ki bebeginiz sizi emdigi muddetce sütünüz artacaktır.
- Memede süt bitmez elimle sıktım süt cıkmıyor diye dusunmeyin memeler bir musluk gibidşr bebek emdikce süt gelmeye devam eder.
- Anne sütü alan bir bebeğin 10 güne kadar kaka yapmaması ya da gunde 3 4 kez yapması normaldir.
- Eğer sütünüz tazyikli ise bebeginiz emmeden once c seklinde sütünüzü Birkac dakika elle sağın ki rahat emsin.
- Dogum sekliniz me olursa olsun sütünüz gelecektir siz ısrarla bebeğinizi emzirin emmedigi durumda cay kasıgı ile verebilirsiniz. Sarılık olmaması için gunduz maks 1-1bucuk gece ise 2 saati gecirmeyin. Bu sütün olusumu için de onemli cunku ne kadar emerse o kadar cok sütünüz olur 🙂
Hepinize saglıklı dogumlar diliyorum bol emzirmeli günler 😍
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bir emzirme danışmanı değilim ama ilk, bebeğim de emzirmek için cok caba sarfetmiş cok okuyup arastırmıs biri olarak bunları soyleyebilirim 🙂 Facebook ta emzirme akademisi diye bir grup var tavsiye ederim cok sey öğreneceksiniz ama ilk istedikleri emzik biberon çöpe oluyor o yuzden bosuna emzik biberon almayın 🙂